آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

مقام خزانه‌داری آمریکا: ایران اگر رفع تحریم می‌خواهد رفتارش را تغییر بدهد



 اخبارسیاست خارجی,خبرهای  سیاست خارجی,وزارت خزانه‌داری آمریکا

یک مقام وزارت خزانه‌داری آمریکا گفته ایران برای برخورداری از امتیاز رفع تحریم‌ها باید رفتارش را تغییر بدهد.

به گزارش  فارس، «آدام زوبین»، معاون موقت وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه درباره رفع تحریم‌های ضد ایرانی به عنوان یکی از تعهدات واشنگتن در برجام گفت: ««اگر ایران می‌خواهد که این تحریم‌ها رفع بشوند، بایستی رفتارهایی که به آن تحریم‌ها منجر شده است را عوض کند.»

وی علی‌رغم این گفت که آمریکا به «تک تک تعهداتش در برجام» پایبند مانده است.

«زوبین» این اظهارات را در حالی مطرح کرد که در ماه‌های گذشته بانک‌ها و شرکت‌های اروپایی بارها از مانع‌تراشی واشنگتن در عادی‌سازی تجارت با ایران که جزء تعهدات این کشور در اجرای «برجام» است، شکایت کرده‌اند.

جریمه‌های سنگینی که آمریکا در سال‌های گذشته به بهانه نقض تحریم‌های ایران علیه بانک‌های بین‌المللی وضع کرده، موجب شده است که این بانک‌ها از انجام هر تراکنش مربوط به ایران هراس داشته باشند- این امر به نوبه خود موجب محدود شدن گزینه‌های مالی برای شرکت‌های اروپایی خواستار تجارت با ایران می‌شود.

مقام وزارت خزانه‌داری آمریکا مدعی شد توسعه تجارت، نفعی است که ایرانی‌ها از برجام به دست می‌آورند. وی به رغم این گفت: «اگر ایران می‌خواهد که این تحریم‌ها رفع بشوند، بایستی رفتارهایی که به آن تحریم‌ها منجر شده است را تغییر بدهد.»

«زوبین» در بخش دیگری از اظهاراتش تصریح کرد که رفع تحریم‌ها علیه ایران، اقدامی است که برای موفقیت استفاده از روش تحریم علیه کشورهای دیگر در آینده اهمیت دارد.

«زوبین» گفت: «لازم است ما به تعهدمان در برجام برای برداشتن تحریم‌های ایران پایبند باشیم. برجام برای آینده استفاده از تحریم علیه دیگران هم مهم است؛ لازم است ما همان‌طور که برای اعمال تحریم آماده‌ایم برای برداشتن آنها هم آماده باشیم.»

 معاون موقت وزارت خزانه‌داری آمریکا علاوه بر این به تصمیم «کارگروه اقدام مالی»، نهاد بین‌المللی مبارزه پولشویی، برای نگاه داشتن ایران در لیست سیاه خود واکنش نشان داد و گفت: «من می‌بینم که ایران شروع به درک این پیام کرده که شرکت‌های تجاری جایی می‌روند که امن باشد. کارگروه اقدام مالی، این را می‌داند.»

او گفت که ایران فرصت‌های زیادی دارد، اما جزء فهرست کشورهای پرخطر پولشویی است.

مقام وزارت خزانه‌داری آمریکا در اظهاراتی که به اعتراضات قانونگذاران آمریکایی منتقد برجام اشاره داشت گفت: «این ایده که ایران برنامه هسته‌ایش را به عقب نمی‌راند و یا به 100 میلیون دلار پول دست پیدا کرده و آنها را برای گروه‌های تروریستی می‌فرستد، نادرست از آب درآمده است.»

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------