آخرین اخبار سیاست خارجی

پسر حمید نوری،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

پسر حمید نوری بازداشت شد

پسر حمید نوری در سوئد بازداشت شد. به گزارش دیده بان ایران، عطیه نوری، دختر حمید نوری شهروند بازداشت شده توسط سوئد از بازداشت برادرش (مجید نوری) توسط پلیس این کشور خبر…

ورود اولین محموله موشک اس 300 به ایران



 اخبارسیاست  خارجی ,خبرهای  سیاست  خارجی , موشک‌های سامانه اس

در حال حاضر 3700 نقطه کشور تحت پوشش قرارگاه پدافند هوایی قرار دارد که حاصل زحمات شبانه‌روزی قرارگاه پدافندی هوایی است، به‌طوری که ایکائو یا همان سازمان بین‌المللی هوانوردی نیز امنیت بالای آسمان ایران را ستوده است.

 اولین محموله از موشک‌های سامانه اس ۳۰۰ وارد ایران شد. موشک‌هایی که وارد کشور شده، مخصوص استفاده در سامانه موشکی S۳۰۰-PMU۲ هستند.

به گزارش تسنیم، قرارگاه پدافند هوایی ارتش که از سالیان اخیر کار ایجاد یک شبکه یکپارچه پدافندی را پیگیری می‌کرد، پس از انجام مراحل امنیتی و نظامی، در سالیان اخیر موفق به تاسیس این شبکه پدافندی شده است. این قرارگاه حالا توسط این شبکه یکپارچه که سراسر کشور را دربرگرفته، امنیتی بسیار بالا برای آسمان کشور به وجود آورده است.

اما در ماه‌های اخیر با ورود و رونمایی از اولین محموله از ادوات سامانه موشکی اس 300، توان پدافندی این قرارگاه به شدت افزایش یافته است، به‌طوری که تا پایان سال جاری و بنابر آنچه که امیر اسماعیلی فرمانده این قرارگاه اعلام کرده، اولین سامانه موشکی اس 300 تا پایان امسال، استقرار عملیاتی خواهد یافت.

اولین محموله از "موشک‌های سامانه موشکی اس 300" نیز اخیراً وارد کشور شده و این نشان از عزم جدی ایران و قرارگاه پدافند هوایی برای واردکردن این سامانه موشکی پیشرفته به چرخه پدافند هوایی کشور، دارد.

در حال حاضر 3700 نقطه کشور تحت پوشش قرارگاه پدافند هوایی قرار دارد که حاصل زحمات شبانه‌روزی قرارگاه پدافندی هوایی است، به‌طوری که ایکائو یا همان سازمان بین‌المللی هوانوردی نیز امنیت بالای آسمان ایران را ستوده است.

براساس این گزارش، اس300 در حال حاضر یک خانواده است و انواع مختلفی از این سامانه با کاربردهای متفاوت در وزارت دفاع روسیه تولید شده است. هم‌اکنون اس300 پی‌ام‌یو (S-300PMU) به‌عنوان یکی از مرگبارترین و پیشرفته‌ترین سامانه‌های موشکی خانواده اس300 شناخته می‌شود. آن‌ طور که روس‌ها اعلام کرده‌اند، زمان آماده‌سازی این نوع از سامانه‌ها، حدود 5 دقیقه‌ است که این خود یکی از ویژگی‌های مهم سامانه موشکی اس300 پی‌ام‌یو به شمار می‌رود.

یکی از بهترین مدل‌های سری P سامانه موشکی اس 300، سامانه‌های پی ام یو 2 هستند که رادار کشف هدف این سامانه 64N6E Big Bird نام دارد و می‌تواند حدود 200 هدف را کشف و همزمان 12 هدف را رهگیری کرده و اطلاعات به‌دست آمده را به رادار کنترل آتش یا همان رادار درگیری سامانه موشکی منتقل کند.

برد درگیری با اهداف توسط سامانه موشکی اس 300، 200 کیلومتر اعلام شده است.

علاوه بر این تجهیزات، چند روز بعد نیز شبکه خبری العالم تصاویری پخش کرد که نشان می‌داد، پرتابگرهای این سامانه موشکی نیز وارد کشور شده است، تصویری از این پرتاب‌گر در یکی از بزرگراه‌های کشور را در ذیل ببینید:

با ورود این تجهیزات، مشخص شد که قطعا پیشنهاد قبلی روس‌ها مبنی بر فروش سامانه موشکی آنتی 2500 محقق نشده و با اصرار ایران، سامانه موشکی اس 300 پی ام یو، وارد کشور شده است اما این تجهیزات نشان نمی‌داد که کدام مدل از اس 300ها وارد کشور شده است.

ایران، در سال 2007 قرارداد خرید سامانه موشکی S300-PMU1 را با روس‌ها امضا کرده بود که با عدم تحویل آن به ایران و گذشت سالیان دراز، خط تولید این سامانه در روسیه، کلا متوقف شده بود و ایران هم دیگر خواهان آن مدل از اس 300 نبود، لذا ایران و روسیه توافق کردند که قرارداد را به‌روز کنند که این اتفاق سال گذشته رخ داد و تهران - مسکو، قرارداد جدیدی برای فروش اس 300 به ایران امضا کردند اما مدل سامانه‌ای که قرار بود به ایران تحویل داده شود، هیچ وقت اعلام نشد.

حالا با ورود ادوات مربوط به اس 300 و "موشک‌ها"، مشخص شده است که ایران سامانه S300-PMU2 که یکی از بهترین سامانه‌های دفاعی و پدافندی حال حاضر جهان است را تحویل گرفته است.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------