آخرین اخبار سیاست خارجی

پسر حمید نوری،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

پسر حمید نوری بازداشت شد

پسر حمید نوری در سوئد بازداشت شد. به گزارش دیده بان ایران، عطیه نوری، دختر حمید نوری شهروند بازداشت شده توسط سوئد از بازداشت برادرش (مجید نوری) توسط پلیس این کشور خبر…

درخواست تازۀ وکیل رضا ضراب



 اخبارسیاست  خارجی ,خبرهای سیاست  خارجی , رضا ضراب

وکلای رضا ضراب تاجری که متهم به توطئه برای نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران است، از قاضی پرونده خواسته‌اند تا کیفرخواست مطرح شده علیه موکلشان را لغو کند.

به گزارش  تسنیم  به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، وکلای رضا ضراب روز دوشنبه از قاضی خواستند تا کیفرخواست مطرح شده علیه وی را لغو کنند، وکلای ضراب استدلال کرده‌اند که کیفرخواست ارائه شده گسترده تر و فراتر از دستور اولیه قضایی برای رسیدگی به این پرونده بوده است.
 
وکلای ضراب نوشتند: این کیفرخواست بی سابقه و مشکل ساز خواهد بود.
 
ضراب 32 ساله توسط دادستان ها متهم به تسهیل مبادلات مالی به ارزش میلیونها دلار از طرف ایران و سایر شرکتهای تحریم شده از طریق شرکتهای صوری و اسناد جعلی شده است. وی همچنین متهم به توطئه برای پولشویی و کلاهبرداری بانکی است.
 
ولی وکلای ضراب با ارسال درخواستی به دادگاه منطقه‌ای فدرال در منهتن اعلام کردند که "قانون تحریم‌های آمریکا محدود به اشخاص آمریکایی و صادرات از آمریکا است. تلاش دادستان ها برای گسترش این قوانین با هدف محاکمه و تعقیب رضا ضراب به خاطر انتقال پول از بیرون از آمریکا بین شرکتهای خارجی، نه تنها غیر منطقی است بلکه توسعه خطرناک قانون آمریکایی است که نباید اجازه ان داده شود."
 
ضراب که در ایران متولد شده، زمانی که نوزاد بوده به ترکیه نقل مکان کرده است. وی در ماه مارس پس از آنکه همراه با همسر و دخترش وارد میامی شد، بازداشت و برای تفهیم اتهام به منهتن منتقل شد.
 
وی تاکید کرده است که گناهکار نیست. وکلای ضراب افزودند: وی به این خاطر به آمریکا سفر کرده است که اعتقاد مستحکمی داشته است که گرفتار قوانین آمریکا نخواهد شد.
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------