آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

بازتاب رسانه ای اعلام رسمی نامزدی «ترامپ» از سوی جمهوری‌خواهان/ ادعای اختلاف‌نظر اعضای شورای امنیت درباره ایران



 کیوسک بین‌المللی

اعلام رسمی نامزدی دونالد ترامپ در انتخابات آمریکا از سوی حزب جمهوری خواه، تمدید شش ماهه حالت فوق العاده در فرانسه، درخواست ممنوعیت فروش «بوئینگ» به ایران، ادعای اختلاف نظر در شورای امنیت درباره ایران، آزمایش موشکی جدید کره شمالی و اظهارات اردوغان درباره کودتای ترکیه، از جمله مهمترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است.

به گزارش «تابناک»، اعلام رسمی تعیین دونالد ترامپ به عنوان نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، از جمله مهمترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است. به نوشته «پولیتیکو»، در دومین روز کنوانسیون حزب جمهوری خواه آمریکا، دونالد ترامپ داوطلب رسماً با به دست آوردن یک هزار و 725 دلیگیت (وکیل انتخاباتی) و تأیید نهایی رهبران کنوانسیون از سوی این حزب نامزد شرکت در انتخابات نهایی ریاست جمهوری آمریکا شد. بر اساس قوانین این کنوانسیون، همه ایالت های این کشور می بایست بار دیگر در حضور رهبری حزب حمایت دلیگیت های ایالت خود را به همان صورتی که در طول رقابت های مقدماتی اعلام کرده بودند، اعلام کنند. طبق همین قوانین رهبری و ریاست کنوانسیون در نهایت رأی تایید خود را درمورد دلیگیت های بدست آمده از سوی هر یک از نامزدهایی که در دور مقدماتی شرکت کرده اند اعلام می کند.

تمدید حالت فوق العاده در فرانسه در پی حملات تروریستی اخیر، موضوعی است که خبرگزاری فرانسه به آن پرداخته است. در پی کشته شدن ده ها تن در هفته گذشته در نیس، مجلس ملی فرانسه در اولین ساعات روز چهارشنبه به تمدید شش ماهه حالت فوق العاده در کشور رأی مثبت داد. پس از حملات هماهنگ و زنجیره ای نوامبر گذشته در پاریس، در فرانسه حالت فوق العاده اعلام شد و روز چهارشنبه با تمدید شش ماهه، این حالت تا پایان ژانویه 2017 بر فرانسه حاکم خواهد بود. نهایی شدن این مصوبه مجلس ملی مستلزم تصویب آن در سنای فرانسه است. فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه، روز سه شنبه از آمادگی خود برای تمدید شش ماهه حالت فوق العاده در کشور خبر داد و گفت: «حمله ای انجام شد؛ در این مقطع نمی دانیم که آیا حملات دیگری انجام خواهد شد یا خیر».

بخشی از مطالب امروز مطبوعات و رسانه های بین المللی نیز به موضوعات مربوط به ایران اختصاص دارد. پایگاه خبری «واشنگتن اگزمینر» اظهارات یک نماینده جمهوری خواه کنگره آمریکا را بازتاب داده که خواستار جلوگیری از فروش هواپیماهای بوئینگ به ایران شده است. پیتر روسکام اظهار داشته: «آمریکا باید مانع فروش آن دسته از محصولات بوئینگ و سایر شرکت ها به ایران شود که این کشور می تواند از آنها بهره برداری تسلیحاتی کند». وی که در اولین روز کنوانسیون ملی حزب جمهوریخواه در کلیولند با نشریه واشنگتن اگزماینر سخن می گفت، اظهار داشت: «تلاشی هماهنگ در مجلس نمایندگان در جریان است که من هم در آن دخیل هستم و هدف این است که مطمئن شویم شرکت بوئینگ و دیگر شرکت ها هواپیماهای تجاری به ایران نمی فروشند؛ چرا که این محصولات می توانند به عنوان سلاح و برای اهداف نظامی  مورد استفاده قرار گیرند».

روزنامه «وال استریت ژورنال» با اشاره به نشست اخیر شورای امنیت سازمان ملل درباره اجرای برجام، مدعی شده با توجه به وجود الفاظی چون «تقاضا» و نه «درخواست آمرانه» در قطعنامه شورای امنیت که بر اساس آن از ایران خواسته شده از فعالیت‌هایی چون آزمایش موشک‌های بالستیک خودداری کند، در این شورا درباره اینکه آیا ایران در برجام تخلف کرده است یا خیر، اختلاف نظر وجود دارد. در همین زمینه، بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل متحد روز دوشنبه از یک سو از ایران به خاطر پایبندی به تعهدات هسته‌ایش ستایش کرد و از سوی دیگر، فعالیت‌های غیرمرتبط به موضع اتمی ‌را آسیبی بر  روح توافق هسته‌ای نام نهاد. سامانتا پاور، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد نیز در نشست شورای امنیت این سازمان گفت که برجام تمامی مشکلات با ایران را حل نکرده است.

آزمایش موشکی جدید کره شمالی، موضوعی است که خبرگزاری «رویترز» به آن پرداخته است. کره جنوبی اعلام کرد پیونگ یانگ صبح سه شنبه به وقت محلی، سه موشک بالستیک را در دریای ژاپن، بخش غربی اقیانوس آرام شلیک کرد. در بیانیه ستاد مشترک ارتش کره جنوبی آمده است این موشک ها که از شهر ساحلی هوانگجو در غرب کره شمالی شلیک شده بود، موفق به طی مسافتی بین 500 تا 600 کیلومتر شد. این بیانیه می افزاید که این موشک ها که احتمالاً از نوع اسکاد بوده است، توان هدف قرار دادن خاک کره جنوبی را دارد. آزمایش موشکی کره شمالی در شرایطی صورت گرفته است که این کشور هفته پیش تهدید کرده بود که به استقرار سامانه آمریکایی تاد در کره جنوبی واکنش نشان خواهد داد. آمریکا اعلام کرده نگرانی خود را از آزمایش موشک های جدید کره شمالی که با نقض قطعنامه های شورای امنیت صورت گرفته است، به سازمان ملل متحد اعلام می کند.

در نهایت، مصاحبه «سی ان ان» با رئیس جمهور ترکیه، از جمله دیگر موضوعات مهم امروز به شمار می رود. رجب طیب اردوغان در این مصاحبه احتمال اجرای مجدد حکم اعدام در این کشور را رد نکرده و گفت: «مردم در خیابان‌ها می‌خواهند این تروریست‌ها کشته شوند و خواستار مجازات توطئه‌گران کودتای نافرجام علیه دولت هستند». وی با اشاره به درخواست حامیان دولت در حمایت از دولت ترکیه و همچنین پشتیبانی از قانون مجازات اعدام علیه کودتاچیان گفت: این جرمی مشخص از خیانت است و درخواست حامیان دولت از ما نمی‌تواند رد شود. اردوغان ادامه داد: «این تصمیمی است که باید پارلمان بگیرد مبنی بر اینکه بار دیگر قانون مجازات اعدام در کشور برقرار شود و افرادی که خاطی و خیانتکار هستند اعدام شوند».

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------