آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

گاف تد کروز در گردهمایی جمهوریخواهان : در ایران جشن روز " مرگ بر آمریکا " تعطیل است



 اخبارسیاست  خار جی ,خبرهای  سیاست  خار جی, رقیب انتخاباتی دونالد ترامپ

همسر کروز پس از بالا گرفتن شعارها در پی اتمام سخنرانی کروز، با اسکورت ماموران حراست از سالن خارج شد.

سناتور "تد کروز " مهم ترین رقیب انتخاباتی دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا در سخنرانی چهارشنبه شب خود در کنوانسیون ملی جمهوریخواهان در کلیولند اوهایو از رقیب سابق انتخاباتی خود حمایت نکرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از رسانه های آمریکا ، سناتور ایالت تگزاس نیز همانند بسیاری از چهره های جمهوریخواه  سخنرانی خود را بر انتقاد از حزب دموکرات و نامزد مفروض آنها متمرکز کرد، با این تفاوت که کروز پس از پایان سخنرانی اش از سوی جمعیت حاضر در سالن " هو " شد، چون از نامزدی ترامپ در انتخابات آتی اعلام حمایت نکرد.گاف تد کروز در گردهمایی جمهوریخواهان : در ایران جشن روز

کروز در سخنرانی خود یک گاف هم داشت و آن اشاره به وجود روزی به عنوان " مرگ بر آمریکا " در تقویم ایران و تعطیل بودن چنین روزی در ایران است.

کروز که در انتقاد از رویکرد حزب دموکرات و هیلاری کلینتون در قبال ایران سخن می گفت ، تاکید کرد :" حزب دموکرات بر این باور است که می توان با ایران به توافق رسید، ایرانی که یک روز تعطیل رسمی خود را با عنوان روز " مرگ  بر آمریکا" جشن می گیرد... دوستان من این یک دیوانگی است."

کروز درحالی به تعطیل ملی روز " مرگ بر آمریکا " اشاره کرد که چنین روزی در تقویم رسمی ایران وجود ندارد. شاید اشاره این سناتور جمهوریخواه به گرامی داشت روز 13 آبان و سالگرد تسخیر سفارت آمریکا در ایران باشد ؛ اما نه تنها نام چنین روزی در تقویم رسمی ایران روز " مرگ بر آمریکا" نیست بلکه این روز تعطیل هم نیست.

سخنان کروز به قدری با انتظارات برخی از شنوندگان جمهوریخواه فاصله داشت که پس از اتمام سخنرانی اش ، از سوی جمعی از حاضران در سالن هو شد.

سخنرانی کروز نشان داد او هنوز از جو رقابت های درون حزبی با ترامپ خارج نشده است و در حالی که بسیاری از چهره های جمهوریخواه که پیشتر مخالف ترامپ بوده اند بنا بر ضرورت از او اعلام حمایت کرده اند، اما کروز در سخنان خود تنها ابراز امیدواری کرد که در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا اصول مورد قبول حزب جمهوریخواه پیروز شود.

او تنها یک بار به نام ترامپ در سخنرانی خود اشاره کرد و آن هنگامی بود که به او به دلیل کسب نامزدی نهایی حزب جمهوریخواه تبریک گفت.

پس از پایان سخنرانی کروز حاضران در سالن که به نظر می رسید از سخنرانی کروز ناراحت شده بودند، یکصدا فریاد " ما ترامپ را می خواهیم " را سر دادند. در این هنگام همسر کروز  نیز که در سالن سخنرانی حاضر بود با فریاد های برخی از حاضران سالن و نیش و کنایه های آنها مواجه شد. حاضران فریاد می زدند : "گلد من ساش" .


 "هیدی کروز" همسر کروز پیشتر کارمند این موسسه مالی آمریکایی بوده است. عملکرد این بانک و موسسه مالی آمریکایی در جریان بحران اقتصادی سال 2008 به شدت زیر سوال قرار گرفت و  بسیاری در آمریکا سیاست های این موسسه مالی را تشدید و تعمیق بحران اقتصادی در آمریکا موثر می دانند.

همسر کروز پس از بالا گرفتن شعارها در پی اتمام سخنرانی کروز، با اسکورت ماموران حراست از سالن خارج شد.


 اخبار  سیاست  خارجی  -  عصر  ایران 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------