آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

واکنش وزیر امور خارجه به اقدام تروریستی اخیر در کابل



وزیر امور خارجه با اشاره به اقدام تروریستی عصر شنبه در کابل تاکید کرد: شیعه و سنی هر دو قربانی اقدامات تروریستی هستند و باید برای شکست افراط‌گرایی متحد شوند.

 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی

به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف در صفحه شخصی خود در توئیتر، در واکنش به اقدام تروریستی اخیر در پایتخت افغانستان که منجر به کشته و مجروح شدن ده‌ها تن از شهروندان این کشور شد، نوشت: بمب‌گذاری‌های تروریستی افغانستان نمونه دیگری از عمق شرارت داعش است؛ شیعه و سنی هر دو قربانی هستند و باید برای شکست افراط‌گرایان متحد شوند.

پیش‌تر نیز بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان این اقدام تروریستی را شدیداً محکوم و با مردم، دولت و خانواده قربانیان این حادثه ابراز همدردی کرد.

قاسمی با ضد انسانی و غیر اسلامی خواندن این‌گونه اقدامات، گفت: تروریسم، افراطی‌گری و به مخاطره انداختن جان مردم بیگناه همواره و همیشه و در هر کجا غیر قابل توجیه و مردود است.

وی افزود: همانگونه که بارها اعلام کرده‌ایم، بدون همکاری و درک مشترک میان تمامی کشورها و جامعه جهانی، ریشه‌کن ساختن این پدیده نامیمون امکان‌پذیر نخواهد شد.

سفارت ایران در کابل نیز حمله تروریستی روز شنبه در دهمزنگ را محکوم کرد. سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل، وقوع حملات تروریستی و انتحاری روز شنبه در منطقه دهمزنگ در شهر کابل را که منجر به شهادت ۸۰ نفر و زخمی شدن ۱۳۱ نفر شد به شدت محکوم کرد و مراتب همدردی عمیق خود را با دولت و ملت افغانستان، بویژه بازماندگان و خانواده‌های قربانیان این رویداد دلخراش اعلام داشت.

سفارت ایران اعلام کرد: بدون شک ملت سرافراز افغانستان با حفظ یکپارچگی و اتحاد‍، از این آزمون خطیر نیز سربلند بیرون آمده و خواهند توانست توطئه دشمنان خود برای ایجاد فضای یأس و ناامیدی در کشور را ناکام بگذارند.

طبق آخرین اخبار منتشر شده، داعش مسئولیت عملیات انتحاری در تظاهرات شیعیان هزاره در کابل را برعهده گرفته است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، آژانس خبری اعماق وابسته به داعش اعلام کرد: دو مبارز داعش کمربندهای انتحاری خود را در اجتماع شیعیان در شهر کابل افغانستان منفجر کردند.

حفیظ شریعتی، از معترضان" جنبش روشنایی" به بی‌بی‌سی گفت که سه انفجار در محل همایش معترضان رخ داده است. برگزارکنندگان این تظاهرات گفته‌اند که در این تظاهرات هزاران نفر حضور داشتند.

در همین حال ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی ارشد طالبان در بیانیه‌ای اظهار کرده بود که این جنبش هیچ دخالتی در این حمله نداشته است. وی گفته بود: این حمله علیه شیعیان هزاره توسط "حلقه دشمن" صورت گرفته است.

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------