آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

بن رودز؛ مشاور امنیت ملی اوباما: ما هم بخواهیم، ایران اجازه نخواهد داد در تهران سفارت باز کنیم



 اخبارسیاست خارجی,خبرهای  سیاست خارجی, بن رودز

یک مقام ارشد کاخ سفید با بیان اینکه تهران همچنان واشنگتن را دشمن خود می‌داند، گفت این ایران است که باید در مورد احیای روابط با آمریکا تصمیم بگیرد.

«بن رودز» معاون مشاور امنیت ملی آمریکا مسئولیت احیای روابط با تهران را به گردن ایران انداخت و گفت این سران ایران هستند که باید در مورد رابطه با واشنگتن تصمیم‌گیری کنند.

به گزارش انتخاب، آقای رودز که در نشست مرکز «حلقه واشنگتن» وابسته به وزارت خارجه آمریکا صحبت می‌کرد، در پاسخ به سوالی در مورد اینکه چرا آمریکا رابطه خود را با کوبا از سر گرفته، اما هنوز چنین تصمیمی در مورد ایران اتخاذ نشده، گفت این کوبایی‌ها بودند که تصمیم گرفتند روابطشان را با آمریکا احیا کنند.

وی افزود: «ایرانی‌ها چنین تصمیمی نگرفته‌اند، اما تصمیم گرفته‌اند که برنامه تسلیحات هسته‌ای نداشته باشند، بنابراین آن‌ها تنها در یک جنبه روابط خود را با ما اصلاح کردند.»

رودز ادامه داد: «بنابراین، حتی اگر ما هم بخواهیم در تهران سفارت باز کنیم، تصور نمی‌کنم که ایرانی‌ها چنین اجازه‌ای به ما بدهند.»

این مقام ارشد کاخ سفید افزود: «در واقع این کوبایی‌ها بودند که چنین تصمیمی گرفتند، اما ایرانی‌ها فقط در مورد مسئله هسته‌ای این تصمیم را اتخاذ کردند. ترکیب مولفه‌ها اینطور است که... آن‌ها به واسطه تفکرات انقلابی، همچنان ایالات متحده را دشمن می‌دانند. این سران ایرانی هستند که باید این تصمیم را بگیرند.»

وی در بخش دیگری از این نشست گفت دولت آمریکا تلاش کرده در حملات هوایی به سوریه و عراق از کشته شدن غیرنظامیان جلوگیری شود.

رودز گفت: «هیچ‌ راهی وجود ندارد که بتوان از عدم بروز تراژدی جلوگیری کرد... اما می‌توانم به شما بگویم که دولت (باراک) اوباما همه تلاش خود را کرده تا تعداد غیرنظامیان کشته شده، به حداقل ممکن برسد.»

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------