آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم

رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران…

ادعای انجام حملات سایبری علیه ایران/ ورود یک چهره جدید به انتخابات آمریکا



 کیوسک بین‌المللی

برگزاری دور بعدی نشست سران ایران، روسیه و آذربایجان در تهران، ادعای انجام حملات سایبری علیه ایران، کناره گیری امپراتور ژاپن، ورود یک چهره جدید به رقابت های انتخابات آمریکا، عدم حمایت فزاینده جمهوری خواهان از ترامپ و پیشروی نیروهای عراقی به سمت موصل، از جمله مهمترین موضوعاتی است که امروز مورد توچه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است.

به گزارش «تابناک»، برگزاری نشست سه جانبه ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان در باکو، از جمله موضوعات مهمی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه ها قرار گرفته است. خبرگزاری «اینترفاکس» روسیه اظهارات رئیس جمهوری آذربایجان را بازتاب داده که از برگزاری دور بعدی نشست سران سه کشور در تهران سخن گفته است. الهام علی‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان اعلام کرد که نشست 3 جانبه بعدی ایران، روسیه و آذربایجان در تهران برگزار خواهد شد. علی‌اف همچنین گفت که باکو به مسکو و تهران به عنوان دو شریک تجاری مهم برای سرمایه گذاری دوجانبه نگاه می‌کند. محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران نیز گفته است که نشست بعدی در سطح وزرای خارجه برگزار خواهد شد. نشست روسای جمهوری اسلامی ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان عصر دوشنبه در باکو برگزار شد و در بیانیه پایانی، سه کشور بر تقویت تعاملات در ساختارهای بین المللی و نیز قالب های دوجانبه و سه جانبه تأکید کردند.

در مطلبی دیگر درباره ایران، خبرگزاری «رویترز» از انجام حملات سایبری علیه ایران و چند کشور دیگر خبر داده است. به نوشته این خبرگزاری، یک گروه هکری موسوم به «استرایدر» یا «پراجکت سارون»، حملات جاسوسی سایبری را علیه اهداف منتخبی در ایران، روسیه، چین، سوئد، بلژیک و رواندا انجام داده است. محققان آزمایشگاه شرکت امنیت سایبری «سیمانتک» اعلام کردند که این گروه که فعالیتش را دستکم از سال 2011 شروع کرده است،به یک آژانس اطلاعات ملی مرتبط بوده و از بد افزار پیشرفته پنهانی به نام «رمسک» استفاده کرده است. این بد افزار در داخل شبکه سازمان‌ها قرار می‌گیرد و به سارقان امکان کنترل کامل  رایانه آلوده شده را می‌دهد. شرکت امنیت سایبری کاسپرسکی نیز با تأیید این خبر از آسیب دیدن 30 سازمان در روسیه، ایران و رواندا خبر داد.

تمایل امپراتور ژاپن به کناره گیری از سمت خود، از جمله دیگر موضوعاتی است که از روز گذشته تاکنون مورد توجه قرار گرفته است. بر اساس گزارش «تی آر تی»، آکی‌هیتو، امپراتور 82 ساله ژاپن، در یک سخنرانی در تلویزیون به مردم کشورش ابراز داشت که به دلیل سن و سال بالا و وضعیت سلامتی‌اش ، قادر به ادامه مسئولیت نبوده و سلطنت را ترک می‌کند. در حالی که در قوانین موجود در ژاپن، حکمی در زمینه ترک سلطنت در چنین شرایطی وجود ندارد، ولی برای ترک سلطنت از سوی آکی‌هیتو، تغییرات قانونی انجام خواهد شد. بر این اساس، شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن اعلام کرده که حکومت خواسته امپراتور مبنی بر ترک سلطنت را به شکلی جدی مورد بررسی قرار خواهد داد. انتظار می‌رود در صورت ترک سلطنت ازسوی آکی‌هیتو، ناروهیتو 56 ساله بر تخت سلطنت بشیند.

وارد شدن یک چهره مستقل به رقابت های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، موضوعی است که پایگاه اینترنتی «پولیتیکو» به آن پرداخته است. به نوشته این سایت، ایوان مک‌مولن، یکی از اعضای ارشد مجلس نمایندگان آمریکا، قصد دارد به عنوان نامزد مستقل در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مشارکت کند. مک‌مولن در بیانیه‌ای اعلام کرده: «در سالی که آمریکایی‌ها اعتماد خود به نامزدهای هر دو حزب را از دست داده‌اند، زمان آن فرا رسیده که نسلی از رهبری جدید به پا خیزد». وی اضافه کرد: «هرگز برای انجام کارهای صحیح دیر نیست و آمریکایی‌ها شایسته بسیار بیشتر از دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون هستند. من خودم را به عنوان رهبری که می‌تواند میلیون‌ها رأی خنثی آمریکایی‌ها را جمع کند، به عنوان یک گزینه محافظه کار برای انتخابات ریاست جمهوری معرفی می کنم».

همزمان، روزنامه «نیویورک تایمز» نیز از عدم حمایت یکی از چهره های شناخته شده جمهوری خواهان از دونالد ترامپ، نامزد این حزب در انتخابات ریاست جمهوری خبر داده است. اسکات ریگل، نماینده جمهوری‌خواه ایالت ویرجینیای آمریکا گفته: «همانطور که پیش از این گفته ام، حاضر نیستم به هیچ کدام از نامزدهای دو حزب اصلی آمریکا رأی بدهم و یا از آن ها حمایت کنم». وی افزود: «در نهایت، تصمیم گرفته ام از نامزد یک حزب سوم در این انتخابات حمایت کنم و گری جانسون، یکی ازبنیانگذاران حزب لیبرتارین این کشور به نظر من بهترین گزینه برای ورود به کاخ سفید است». ریگل سومین قانونگذار آمریکایی است که در ادامه شکاف و اختلاف نظر جمهوری خواهان بر سر نامزدی ترامپ، اعلام کرده به او رای نخواهد داد و نامزد هر حزب دیگری به جز دو حزب مطرح آمریکا را برای ورود به کاخ سفید ترجیح می دهد.

در نهایت، پیشروی نیروهای عراقی به سمت موصل، موضوعی است که «الجزیره» به آن پرداخته است. بر اساس این گزارش، منابع عراقی اعلام کردند که جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش تحت فرماندهی آمریکا با بیش از 20 موشک ساختمان دانشکده علوم اسلامی در دانشگاه موصل را بمباران کردند که در نتیجه این حمله، ساختمان با خاک یکسان شد. هنوز تعداد تروریست‌هایی که در این حمله کشته شدند مشخص نشده است. قبل از منهدم شدن این دانشکده، ائتلاف ضد داعش ساختمان‌های دیگری در موصل را از جمله کارخانه سیمان سازی« بادوش» و دانشکده علوم را بمباران کرد. این حملات درحالی صورت گرفت که نیروهای عراقی در حال پیشروی در جنوب موصل هستند. آن‌ها روستای «الرماح» و پروژه آبی در نزدیکی تقاطع القیاره در جنوب موصل را از داعش پس گرفتند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------