آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

تل‌آویو ادعای «لیبرمن» درباره «برجام» را پس گرفت



 اخبار سیاست  خار جی ,خبرهای  سیاست خارجی,وزارت جنگ رژیم صهیونیستی

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای تلاش کرده تا به ادعای خود درباره اظهارات جنجالی اخیر «آویگدور لیبرمن» درباره برجام و انتقاد از آمریکا «شفاف‌سازی» کند.

به گزارش فارس، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی بامداد سه‌شنبه تلاش کرد تا به ادعای خود به «شفاف‌سازی» اظهارات جنجالی هفته گذشته «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ این رژیم درباره مقایسه برجام با توافق مونیخ در سال 1938 با آلمان نازی بپردازد.

بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «اظهارات روز جمعه به هیچ عنوان قصد مقایسه این دو مورد را نداشت چه به لحاظ تاریخی چه از نظر فردی. متأسفیم که این از این اظهارات سوء برداشت صورت گرفته است».

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» در این رابطه نوشت: «لیبرمن اظهارات خود درباره ایران را پس گرفت.»

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: «اختلاف در موضع اسرائیل درباره این موضوع (برجام) با موضع متحد نزدیک ما، آمریکا، به هیچ عنوان مانع از قدردانی عمیق ما از آمریکا و از شخص رئیس‌جمهور آ»ریکا برای همکاری‌های گسترده واشنگتن در حفظ امنیت اسرائیل نیست».

بر اساس این گزارش، «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا روز پنج‌شنبه یک بار دیگر از توافق تاریخی با ایران در خصوص برنامه هسته‌ای این کشور موسوم به «برجام» حمایت کرد. یک روز پس از اظهارات اوباما، «آویگدور لیبرمن» به شدت از اوباما به دلیل حمایت از برجام انتقاد کرد و آن را با بخش‌های ضمیمه توافق سال 1938 با آلمان نازی مقایسه کرد.

لیبرمن درست در همان روز با اعلام مجدد مخالفت تل‌آویو با توافقنامه برجام تأکید کرد که با این وجود آمریکا و اسرائیل متحد باقی خواهند ماند.

این در شرایطی است که وزیر انرژی اسرائیل اخیرا اعلام کرده که با وجود اینکه برجام یک «توافق بد» بود، اما تهران تا کنون به تمام مفاد آن پایبند بوده است.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------