آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

وزارت دفاع آمریکا: توانایی‌های سایبری ایران بعد از توافق هسته‌ای ارتقا یافته است



  اخبارسیاست خارجی,خبرهای  سیاست خارجی ,وزارت دفاع آمریکا

بلومبرگ با انتشار بندهایی از ارزیابی سالانه وزارت دفاع آمریکا از قدرت نظامی ایران نوشت که ایران در پی توافق هسته‌ای به توسعه توان سایبری و موشکی خود پرداخته است.

به گزارش ایلنا به نقل از بلومبرگ، وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا در گزارش سالانه خود که  که توسط کنگره قرائت شده و اولین بار بعد توافق هسته‌ای سال گذشته آمریکا و پنج قدرت جهانی با ایران منتشر شده است، نوشت که ایران توانایی‌های سایبری‌ خود را در پی توافق هسته‌ای به تدریج بهبود بخشیده و موشک‌های بالستیک پیشرفته‌تری در اختیار دارد.

گزارش کامل این موضوع که شامل برخی جزییات، محرمانه است که در ۳۱ ماه می در کمیته دفاعی کنگره ثبت شده است و در قسمتی از آن آمده است: اگرچه تنها یک خط از این گزارش به توانایی‌های سایبری ایران پرداخته اما یافته‌ها و گزارش‌های بعد از آن سروصدای زیادی در موسسه سیاست‌های شرق جدید واشنگتن داشته است. آنها دریافتند که عملیات‌های سایبری ایران از ابزارهای تکنولوژییکی سطح پایین به ابزارهای پیشرفته‌تری توسعه پیدا کرده است.

یکی از محققان این موسسه نوشته است که در پی توافق هسته‌ای، ایران در پی آن است تا ببیند چه فعالیت‌هایی را می‌تواند بدون در خطر انداختن لغو تحریم‌ها و سرمایه‌گذاری‌های خارجی انجام دهد.

اوباما هفته گذشته در کنفرانس خبری خود گفت: امروز یک سال از توافق هسته‌ای، می‌گذرد و بر اساس آمارها این توافق به خوبی در مسیر خود عمل شده است.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------