آخرین اخبار سیاست خارجی

جنگ جهانی سوم ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

به طور عملی جهان وارد جنگ جهانی سوم شده است/ در چند سال گذشته بر سر بی‌طرفی چه آمد؟

حمله اسرائیل به ایران در بامداد جمعه گذشته سبب شد تا رسانه های خبری و دولت ایالات متحده نفس راحتی بکشند از اینکه از جنگ تمام‌عیار جلوگیری شده است. به گزارش خبرآنلاین…

مجازات ملوان آمریکایی به خاطر عذرخواهی از ایران



ستوان دیوید نارتکر ارشد ترین افسر 10 ملوان آمریکایی به خاطر عذرخواهی از ایران در فیلمی که پس از دستگیری آنها در تلویزیون دولتی ایران پخش شده است، مورد مجازات قرار گرفته است.

نیروی دریایی آمریکا یک ستوان نیروی دریایی این کشور را به دلیل نقض قوانین رفتاری این نیرو در جریان دستگیری 10 ملوان آمریکایی در ژانویه سال جاری از سوی نیروی دریایی سپاه، مجازات کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از فاکس نیوز ستوان " دیوید نارتکر" ملوان نیروی دریایی آمریکا که در جریان بازداشت از سوی نیروی دریایی سپاه در مقابل دوربین تلویزیون با اقرار به اشتباه در ورود به آب های ایران از این اقدام ابراز پشیمانی و عذرخواهی کرده بود، از سوی نیروی دریایی آمریکا به خاطر این رفتارش مورد مجازات قرار گرفته است.

دو تن از مقامات نیروی دریایی آمریکا این مطلب را در مصاحبه با نشریه " ناوی تایمز" که به درج اخبار نیروی دریایی آمریکا می پردازد، گفته اند.

ستوان نارتکر 30 روز پس از صدور حکم مجازاتش حق تجدید نظر خواهی دارد

  اخبارسیاست  خارجی ,خبرهای  سیاست  خارجی,ملوان آمریکایی


آنها به حکم ستوان دیوید نارتکر اشاره ای نکرده اند اما گفته اند او به صورت " غیر قضایی" مجازات شده است و یک ماه فرصت دارد تا درخواست تجدید نظر بدهد.

این ستوان نیروی دریایی آمریکا روز چهارم آگوست (11 روز پیش) در دادگاهی در مقابل  دریادار " فرانک مورنئو " حاضر شده است تا اتهامات خود را استماع کند.

ستوان دیوید نارتکر ارشد ترین افسر تیم 10 نفره نیروی دریایی آمریکا بود که در روز 12 ژانویه سال جاری دو قایق آنها در آب های سرزمینی ایران از سوی نیروی دریایی سپاه توقیف شد. این ملوانان کمتر از یک روز (15 ساعت) در بازداشت سپاه بودند و پس از اقرار به ورود اشتباهی به آب های ایران و معلوم شدن اینکه قایق آنها در اثر نقص فنی به طور اشتباهی وارد آب های سرزمینی ایران شده اند، آزاد شدند.

پس از آزادی این ملوانان فیلمی از ماجرای دستگیری آنها در تلویزیون دولتی ایران به نمایش در آمد که جنجال زیادی در آمریکا به پا کرد. در صحنه ای از این فیلم دیوید نارتکر فرمانده این گروه از ملوانان آمریکایی با اقرار به اشتباه در ورود به آب های ایران ، گفته بود: این اشتباه ما بود و ما به خاطر آین اشتباه عذرخواهی می کنیم."

این ملوانان پس از آزادی و انتشار فیلم دستگیری شان، متهم به وادادگی و عدم رفتار بر اساس استانداردهای نظامی گری و قوانین نیروی دریایی آمریکا شدند و چند تن از آنها توبیخ و تنزیل درجه شدند . درگزارش هیات تحقیق نیروی دریایی آمریکا که پس از این حادثه منتشر شد نیز این ملوانان متهم شدند که در جریان بازداشت شان اطلاعات زیادی به ایرانیان داده اند.

با وجود این اتهامات اما فرمانده این گروه از ملوانان آمریکایی ماه گذشته در مصاحبه ای گفت ،در آن زمان که در کوران دوره آمادگی ها برای اجرایی شدن توافق برجام بود، او بر این گمان بوده که ایجاد تنش با ایران خواسته باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا نیست و او با همین برداشت، خواسته است تا این ماجرا به خیر و خوشی ختم شود.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------