آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

واکنش رژیم اسرائیل به استفاده روسیه از پایگاه نظامی همدان/ عربستان، سازمان ملل را تهدید کرد



  کیوسک بین‌المللی

واکنش آمریکا و رژیم اسرائیل به استفاده روسیه از پایگاه هوایی همدان، اعلام آمادگی عراق برای همکاری با روسیه علیه داعش، تهدید سازمان ملل از سوی عربستان سعودی، تأکید عربستان بر ادامه حملات به یمن و طرح صهیونیست ها برای تخریب مسجد الاقصی، از جمله مهمترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است.

به گزارش «تابناک»، از روز گذشته تاکنون انتشار خبر استقرار بمب افکن های روسی در ایران برای مبارزه با داعش در سوریه، به شکل گسترده ای مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است. خبرگزاری «رویترز» اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا را درباره این موضوع بازتاب داده که مدعی شده استفاده روسیه از پایگاهی در ایران می تواند در تناقض با قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل باشد. مارک تونر با بیان اینکه این اقدام روسیه باعث تأسف است، اما واشنگتن از اقدامات مسکو شگفت زده نشده است، گفت: «آمریکا در حال بررسی دامنه استفاده روسیه از پایگاه نیروی هوایی ایران برای انجام حملات در سوریه است». سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین گفت: «هنوز به نقطه مشترکی برای آغاز همکاری نظامی با روسیه در سوریه نرسیده ایم».

روزنامه «جروزالم پست» به بیان موضع رژیم اسرائیل درباره این موضوع پرداخته است. به نوشته این روزنامه، رژیم اسرائیل این مسئله را در بلندمدت به زیان خود می‌داند. منابع اسرائیلی ادعا می‌کنند که استقرار هواپیماهای روسی در ایران، فعلاً تغییری در منافع اسرائیل ایجاد نمی‌کند. با این حال، آن‌ها در نشست‌های غیرعلنی تائید می‌کنند که این مسئله می‌تواند در آینده تبعاتی منفی داشته باشد. برای مقامات نظامی رژیم اسرائیل روشن است که مسکو تلاش می‌کند روابط میان ایالات متحده و متحدان سنتی‌اش را بر هم بزند. متحدان آمریکا، از جمله اسرائیل، بازی جدید روسیه و انگیزه واقعی‌اش را می‌دانند، اما فعلاً احساس می‌کنند که چاره‌ای ندارند جز اینکه به صورت تاکتیکی، از آن حمایت کنند. هم تل‌آویو و هم واشنگتن، اهمیت توسعه همکاری‌های تهران و مسکو را درک کرده و می‌دانند که این مسئله می‌تواند تبعاتی فراتر از منطقه و در سطح جهان داشته باشد.

در همین راستا، نخست وزیر عراق نیز از باز بودن پایگاه های نظامی کشورش به روی بمب افکن های روسی جهت مبارزه با داعش سخن گفته است. به نوشته «سومریه نیوز»، حیدر العبادی گفته دولت عراق اجازه گشودن حریم هوایی‌ این کشور به روی بمب‌افکن‌ها و هواپیماهای روسی جهت بمباران داعش در سوریه را داده است. وی در بخش دیگری از اظهارات خود به روابط عراق با دیگر کشورهای منطقه پرداخته و گفته: «ما از عربستان سعودی انتظار داریم گام‌هایی سازنده بردارد و عقیده ما این است که بدون کشورهای منطقه، هیچ توسعه‌ای در عراق صورت نمی‌گیرد. ما به همکاری با عربستان سعودی اعتقاد داریم؛ ولی آنها از ایران می‌ترسند. من معتقدم که روابط بین عراق و ایران موضوعی است که به عربستان مربوط می‌شود؛ برای اینکه ما با همگان براساس منافع‌مان تعامل داریم و امیدوار هستیم روابط با همه کشورهای همسایه بهبود یابد».

در همین حال، «یورو نیوز» از تهدید سازمان ملل از سوی عربستان سعودی به واسطه انتقادات این سازمان از سعودی ها خبر داده است. بر اساس این گزارش، در پی افزایش انتقادات سازمان ملل از عربستان سعودی در حمله به بیمارستان ها و مراکز غیر نظامی در یمن، این کشور سازمان ملل را تهدید کرد، میلیون ها دلار کمک های مالی اش به این سازمان را قطع خواهد کرد. طی روزهای اخیر، سازمان ملل متحد ضمن ابراز نگرانی از بمباران مراکز بیمارستانی و غیر نظامی توسط بمب افکن های سعودی، به شدت از این کشور انتقاد کرده است. بر اثر بمباران هوایی مناطق مسکونی، بیش از هفتاد مرکز درمانی و بیمارستانی از جمله سه مرکز سازمان پزشکان بدون مرز که در آن تجهیزات پزشکی نگهداری می شد، در سطح وسیعی خسارت دیده اند.

این در حالی است که به نوشته خبرگزاری فرانسه، ائتلاف سعودی برای حمله به یمن اعلام کرده تحت هر شرایطی، به بمباران یمن ادامه خواهد داد. سخنگوی ائتلاف سعودی در این زمینه گفته: «جنگ یمن هر قدر هم که هزینه در بر داشته باشد، به کار خود ادامه می دهیم». احمد عسیری، ضمن متهم کردن نیروهای انقلابی یمن به سوء استفاده از مذاکرات صلح و آتش بس در راستای جمع آوری و افزایش تسلیحات خود، مدعی شد، ائتلاف عربی هر آنچه لازم باشد جهت بازگرداندن ثبات به یمن انجام می دهد. وی در پاسخ به سوالی در مورد هزینه های هنگفت حملات و تجاوزگری های عربستان به خاک یمن بخصوص در شرایط کاهش قابل توجه بهای جهانی نفت تصریح کرد: «حملات این ائتلاف به رهبری ریاض در راستای امنیت ملی و حفظ ثبات منطقه است و این امر هر قدر هم که هزینه در پی داشته باشد، آن را ادامه می دهیم».

در نهایت، سایت شبکه خبری «راشا تودی» از طرح نهادهای صهیونیستی برای تخریب مسجد الاقصی خبر داده است. بر اساس این گزارش، نهادها و سازمان های یهودی خود را برای ساخت هیکل سلیمان بر ویرانه های مسجد الاقصی آماده می کنند. نقشه های ساخت هیکل سلیمان آماده شده است و مدت ساخت این بنا نیز از سه سال بیشتر نخواهد بود و آن ها فقط در انتظار تصمیم رسمی در این خصوص به سر می برند. یک شبکه تلویزیونی اسرائیلی توضیح داد این سازمان ها اقدام به بردن تجهیزات و مصالح لازم کرده اند و آن ها را در مکان های نزدیک به مسجد الاقصی قرار داده اند. علاوه بر طراحی نقشه های ساخت این بنا، برنامه ها و گردهمایی هایی برای تشویق شهرک نشینان در حمله به مسجد الاقصی انجام خواهد شد. همچنین برنامه هایی برای تشویق شهرک نشینان برای اجرای مراسم ازدواج میان یهودیان بر اساس مقررات تلمود در مسجد الاقصی صورت می گیرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------