آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم

رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران…

نظر تحلیلگر آمریکایی درباره استقرار جنگنده های روسی در ایران



  اخباررسیاست  خارجی,خبرهای  سیاست  خارجی , تحلیلگر آمریکایی

به گفته کافمن : هنوز با مشاهده این تصاویر به چیزی نرسیده ایم که هیجان زده شویم و نشان دهد تغییر مهمی در عرصه تاکتیکی - نظامی روی داده است.

روزنامه واشنگتن پست در مطلبی استقرار جنگنده های روسی در پایگاه هوایی نوژه همدان را مورد تحلیل قرار داده است.

به گزارش عصر ایران در این گزارش با اشاره به تصاویر ماهواره ای که روز چهارشنبه گذشته از استقرار 4 فروند جنگنده سوخوی 34 روسی در پایگاه نوژه همدان گرفته شده است، می نویسد این تعداد جنگنده روسی نشانه ای از یک تغییر عمده نظامی در منطقه نیست.

"مایکل کافمن" تحلیلگر ارشد نظامی آمریکا در این باره به واشنگتن پست می گوید تا اینجای کار استقرار این تعداد جنگنده روسی در پایگاه نوژه همدان به لحاظ تاکتیکی چندان واجد اهمیت نیست.نظر تحلیلگر آمریکایی درباره استقرار جنگنده های روسی در ایران

این تحلیلگر می گوید این جنگنده ها (سوخو) برای عملیات در سوریه از مبدا ایران ، نیاز بیشتری به سوخت خواهند داشت تا زمانی که از پایگاه هوایی حمیمیم در لاذقیه برخیزند و از این منظر به لحاظ تاکتیکی در عملیات نظامی چندان واجد اهمیت نیستند.

این تحلیلگر آمریکایی اما معتقد است دلیل اصلی استقرار جنگنده های روسی در پایگاه همدان می تواند در دو عامل باشد: نخست آنکه روسیه می کوشد با این کار فشار بیشتری به آمریکا وارد کند تا درباره سوریه هماهنگی بیشتری با روسیه داشته باشد و دلیل دوم از نظر این تحلیلگر آمریکایی احتمال استفاده از این هواپیماها برای حمله به مواضعی در داخل خاک عراق در آینده نزدیک باشد.

گفتنی است دولت عراق در حال آماده شدن برای حمله به شهر موصل عراق و بیرون ریختن داعش از دومین شهر بزرگ عراق است.

واشنگتن پست می نویسد بر اساس تصاویر ماهواره ای که روز چهارشنبه از سوی وب سایت " استراتفور " منتشر شده است تنها تعداد 4 فروند جنگنده سوخوی 34 در پایگاه همدان قابل مشاهده است که این تعداد بسیار ناچیز است. همچنین این تصاویر مشخص نمی کند که دقیقا طرح روس ها برای استقرار در پایگاه نوژه چیست و اینکه آیا آنها به فکر حضور بلندمدت تر جنگنده هایشان در این پایگاه هستند یا نه ؛ چون ساخت و سازهای موجود در این پایگاه هنوز چیزی را نشان نمی دهد.

به گفته کافمن : هنوز با مشاهده این تصاویر به چیزی نرسیده ایم که هیجان زده شویم و نشان دهد تغییر مهمی در عرصه تاکتیکی - نظامی روی داده است.

به نوشته واشنگتن پست اجازه ایران به استقرار تعدادی جنگنده روسی در یک پایگاه نظامی این کشور اقدامی بی سابقه است.

 بر اساس این گزارش ایران و روسیه در سال های گذشته در دو بخش مختلف هوایی و زمینی در سوریه تقسیم کار داشتند و در حالی که روس ها با پشتیبانی هوایی نیروهای دولتی سوریه و حملات هوایی و توپخانه ای به کمک دولت بشار اسد شتافتند ایران نیز در جبهه شبه نظامیان و در نبرد زمینی به دولت بشار اسد یاری رسانده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------