آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

مذاکرات‌هسته‌ای‌ایران،اسدرانجات‌داد



  اخبارسیاست  خارجی,خبرهای  سیاست  خارجی ,اسد

یک روزنامه‌نگار آمریکایی مدعی شد باراک اوباما به این دلیل از خط قرمز خود در خصوص حمله به سوریه عدول کرده که ایرانی‌ها تهدید کرده بودند در صورت حمله آمریکا به سوریه، مذاکرات هسته‌ای را ترک خواهند کرد.

به گزارش آنا به نقل از پایگاه خبری دیلی کالر، جی سالومون، یکی از خبرنگاران روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال اخیرا کتابی با عنوان «جنگ‌های ایران» نوشته است در گفت‌و‌گو با شبکه ام‌اس‌ ان‌بی‌سی گفت، این کتاب حاوی «اطلاعات جدیدی در مورد خط قرمزی است که درست 3 سال پیش... پس از استفاده سوریه از سلاح‌های شیمیایی، اوباما تصمیم گرفته آن را زیر پا بگذارد.

آن روز تعطیلی روز جهانی کارگر بود که اوباما تصمیم گرفت که اقدام نظامی صورت ندهد. (اوباما) آن زمان گفت دلایل زیادی (برای این تصمیم) داشته و کری هم گفت که روس‌ها به ما در خلاص شدن از شر ذخایر سلاح‌های شیمیایی کمک کردند، بنابراین نیازی به اقدام نظامی نیست، اما مسأله اصلی اینجاست که... یک عامل ایرانی هم (در این تصمیم) دخیل بود.»

سولومون افزود: «اگر به آن زمان برگردید، می‌بینید زمانی که رئیس‌جمهوری طرح‌های خود برای حمله اعلام کرد و بعد عقب نشست، دقیقا همان زمانی بود که مذاکره‌کنندگان آمریکایی داشتند به صورت پنهانی با مذاکره‌کنندگان ایرانی در عمان دیدار می‌کردند تا توافق هسته‌ای را محقق سازند.»

وی افزود: «مقامات آمریکایی و ایرانی هر دو به من گفتند که این پیام ارسال شده که اگر آمریکا شروع به حمله به نیروهای اسد، نزدیک‌ترین متحد عرب ایران کند،...این مذاکرات نمی‌تواند به نتیجه برسد. اگر به نزدیک‌ترین متحد آنها حمله شود، سپاه پاسداران ایران ادامه این تعامل را نخواهد پذیرفت.»

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------