آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

ظریف: آماده‌ایم از «اوفک» نامه اطمینان‌بخش تهیه کنیم



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,ظریف

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، در سخنانی در نشست اقتصادی ایران و شیلی گفت: همکارانی از بخش بانکی ایران به همراه داریم. نماینده بانک مرکزی ایران آماده برقراری ارتباطات بانکی است تا بتوانیم در فضای پسابرجام ارتباطات خوبی را برای تسهیل همکاری بخش خصوصی فراهم کنیم.

به گزارش صداوسیما او افزود: براساس توافق هسته‌ای، محدودیت‌های بین‌المللی برای همکاری بانکی با ایران رفع شده و دوستان شیلیایی می‌توانند بدون نگرانی از واکنش منفی آمریکا یا سایر کشورهای غربی با ایران وارد ارتباطات بانکی شوند و اگر فضاسازی‌های رسانه‌ای که به وسیله گروه‌های مخالف توافق هسته‌ای در آمریکا، دوستان را نگران کرده، ما این آمادگی را داریم که از بخش کنترل دارایی‌های خارجی (اوفک) وزارت خزانه‌داری ایالات متحده برای بانک‌هایی که تمایل به همکاری با ایران دارند، نامه اطمینان‌بخش letter of comfort تهیه کنیم که بدون نگرانی بتوانند با ایران ارتباط داشته باشند. ضمن اینکه امکان ایجاد کارگزاری بین بانک مرکزی ایران و بانک‌های شیلیایی با حضور مسئول مربوطه در بانک مرکزی ما فراهم است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------