آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

هشدار کانادا به اسرائیل: درگیری با ایران نباید به منطقه گسترش یابد | آمریکا: به دنبال درگیری با ایران نیستیم

ملانی جولی وزیر خارجه کانادا گفت که به مقام‌های اسرائیلی هشدار داده است که درگیری با ایران نباید به منطقه گسترش یابد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، وزیر خارجه کانادا…

کارشناس نظامی روس : حضور نظامی روسیه به نفع امنیت ایران است



  اخبارسیاست خار جی ,خبرهای  سیاست  خارجی, روابط آمریکا و اسراییل

سرهنگ ایواشف گفته است: حضور نظامی ما در پایگاه همدان در وهله نخست به نفع امنیت ایران است. در زمانی که ما آنجا باشیم آیا آمریکا و اسراییل می توانند مثل چند سال قبل از احتمال حمله نظامی به ایران سخن بگویند؟!

یک کارشناس مسایل نظامی و ژئوپلتیک در روسیه معتقد است حضور جنگنده بمب افکن های روسی در پایگاه هوایی نوژه همدان به نفع امنیت نظامی ایران است.

به گزارش عصر ایران خبرگزاری روسی "اسپوتنیک" سخنان سرهنگ " لئونید ایواشف " رییس آکادمی مسایل ژئوپلتیکی روسیه و سرهنگ سابق ارتش شوروی و روسیه  را در جریان یک کنفرانس خبری در آژانس اطلاعات بین المللی " سگودنیا" در مسکو بازتاب داده است.کارشناس نظامی روسیه : حضور نظامی روسیه به نفع امنیت ایران است

از نظر این مقام سابق وزارت دفاع روسیه ، ایران می تواند از مزیت ها و منافع حضور نظامی روسیه در این کشور بهره مند شود و این حضور نظامی نه تنها به ضرر ایران نیست بلکه به برای امنیت این کشور سودمند خواهد بود.

گفتنی است پس از اعلام خبر حضور چند بمب افکن و جنگنده روسی در پایگاه هوایی نوژه همدان در دو هفته گذشته ، مقامات ایرانی از پایان یافتن حضور جنگنده های روسی در این پایگاه خبر داده اند. مقامات وزارت امور خارجه ایران گفته اند این حضور فعلا و "عجالتا " پایان یافته است و دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران گفته است در صورت صلاحدید دو کشور و به اقتضای شرایط سوریه، همکاری های نظامی ایران و روسیه در مورد سوریه می تواند دوباره تکرار شود.

روسیه دو هفته پیش از پایگاه نوژه همدان چند حمله هوایی را به اهدافی در سوریه انجام داد.

سرهنگ ایواشف گفته است: حضور نظامی ما در پایگاه همدان در وهله نخست به نفع امنیت ایران است. در زمانی که ما آنجا باشیم آیا آمریکا و اسراییل می توانند مثل چند سال قبل از احتمال حمله نظامی به ایران سخن بگویند؟!

این مقام سابق وزارت دفاع روسیه گفته است: حضور نظامی روسیه در ایران ، سطح امنیت نظامی ایران را ارتقا می دهد.

از نظر این نظامی سابق روس، حضور روسیه در پایگاه همدان در فروش احتمالی هواپیماهای جنگنده سوخو به ایران که مورد نظر و خواست مقامات نظامی ایران است، تاثیر خواهد داشت و دو کشور ممکن است در آینده رزمایش های مشترک نظامی نیز برگزار کنند.

این نظامی سابق روسیه وجود اختلاف نظر بین مقامات تهران و مسکو در پی رسانه ای شدن حضور چند جنگنده روسی در پایگاه همدان را رد کرده و گفته است مقامات دو کشور هیچ اختلاف نظری ندارند و همکاری های نظامی ایران و روسیه ادامه خواهد یافت.

در روزهای گذشته و در پی اعلام خبر پایان یافتن حضور موقت روسیه در پایگاه همدان، برخی رسانه های غربی با انتشار گزارش و تحلیل هایی از اختلاف نظر بین ایران و روسیه در پی رسانه ای کردن حضور جنگنده های روسی در پایگاه همدان از سوی منابع روسی خبر داده و مدعی شده بودند مقامات ایران پس از رسانه ای شدن موضوع از دست روسیه عصبانی شده و به استفاده مسکو از پایگاه همدان پایان داده اند.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه نوشته است هواپیماها و بمب افکن های روسیه به مدت 3 روز در پایگاه هوایی نوژه همدان مستقر شدند و به اهدافی در سوریه حمله کردند. به نوشته این خبرگزاری این هواپیماها در فاصله روزهای 16 تا 18 آکوست در پایگاه نوژه بودند و پس از 3 روز عملیات روز 16 آگوست ، پایگاه نوژه را به سمت روسیه ترک کردند.

دوشنبه هفته گذشته سخنگوی وزارت دفاع روسیه درباره احتمال استفاده دوباره روسیه از پایگاه نوژه همدان گفت که این مساله  به توافق دو جانبه بین ایران و روسیه و تحولات میدانی جنگ داخلی سوریه در آینده بستگی خواهد داشت.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------