آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

استرداد یک اسراییلی به آمریکا به اتهام فروش سلاح به ایران



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , فروش سلاح به ایران

او همچنین در دو مورد متهم است که از مبدا اسراییل قطعات حساس هواپیماهای جنگنده را از طریق یک شرکت واسط یونانی به ایران فرستاده است.

دادگاه عالی اسراییل دیروز (یکشنبه) حکم داد که یک شهروند اسراییلی به اتهام فروش قطعات حساس نظامی به ایران، برای محاکمه به آمریکا مسترد شود.

به گزارش عصر ایران به نقل از وبگاه خبری" آروتس شوا " اسراییل ، " الی کوهن " شهروند اسراییلی ساکن شهر "بنیامینا" متهم است سال ها با نقض قوانین تحریم تسلیحاتی ایران، قطعات حساس هواپیماهای نظامی و دیگر قطعات نظامی را از طریق واسطه ها به ایران فرستاده است.

الی کوهن اتهامات خود را رد کرده و گفته است از مقصد نهایی قطعات نظامی که پیشتر فروخته اطلاعی ندارد.  او در دادگاه گفته است این قطعات را با مجوز قانونی خرید و فروش که از سوی وزارت دفاع اسراییل در اختیار او قرار گرفته معامله کرده و به شرکت های مختلفی فروخته است و اطلاعی از اینکه شرکت های خریدار این قطعات را برای ایران می خواسته اند، نداشته است.

این شهروند اسراییلی در کار خرید و فروش عتیقه بوده است. او متهم است در طی سال های گذشته قطعات موشکی، قطعات حساس نفربرهای زرهی و جت های جنگنده آمریکایی را از طریق شرکت های واسط به دست خریدارانی در ایران رسانده است.

او همچنین در دو مورد متهم است که از مبدا اسراییل قطعات حساس هواپیماهای جنگنده را از طریق یک شرکت واسط یونانی به ایران فرستاده است.

او مدت ها از سوی سیستم قضایی آمریکا تحت پیگرد بوده است. اتهام او پس از تحقیقات دستگاه های اطلاعاتی آمریکا درباره فعالیت های این شهروند اسراییلی مطرح شده است.

بر اساس قوانین آمریکا فروش قطعات نظامی و قطعات حساسی که کاربرد دوگانه نظامی و غیر نظامی دارند به ایران ممنوع است.

آمریکا و اسراییل قرارداد استرداد مجرمین دارند و حکم دادگاه اسراییلی ناظر بر وجود این قرارداد استرداد است.

در سال های گذشته دهها شهروند آمریکایی و غیر آمریکایی با اتهام نقض قوانین تحریمی مالی یا تسلیحاتی آمریکا علیه ایران، در این کشور یا در دیگر کشورهای جهان مورد پیگرد قرار گرفته و دستگیر شده اند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------