آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

بن رودز: انتقال اس 300 به ایران نقض قطعنامه سازمان ملل نیست



  اخبار سیاست  خارجی,خبرهای  سیاست  خارجی,بن رودز

مشاور امنیت ملی کاخ سفید تاکید کرد که تحویل سامانه دفاعی موشکی اس 300 به ایران نقض قطعنامه‌های سازمان ملل نیست.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بن رودز، مشاور امنیت ملی رییس‌جمهوری آمریکا در نشست خبری عصر دوشنبه کاخ سفید، در پاسخ به سوالی درباره تحویل سامانه دفاعی موشکی اس۳۰۰ روسیه به ایران گفت: بارها درخواست کردیم که مسکو این موشک‌ها را به ایران تحویل ندهد، چرا که موجب تقویت توانایی موشکی ایران که موجب نگرانی است، می‌شود.

وی ادامه داد: اما مساله مهم این است که ایران به تعهدات خود طبق توافق هسته‌ای که تابستان گذشته حاصل شد، عمل کند.

بن رودز درباره خبر نصب سامانه دفاعی اس 300 در نزدیکی سایت هسته‌ای زیرزمینی فردو گفت: در هر حال تحویل این سامانه به ایران در هیچ یک از قطعنامه‌های سازمان ملل ممنوع نشده است، چرا که یک سامانه دفاعی است. محدودیت تسلیحاتی که اکنون علیه ایران وجود دارد شامل سامانه اس 300 نمی‌شود. ایران فعالیت‌های غنی سازی در این مرکز را متوقف کرده و تمرکز ما اساسا روی اجرای دقیق برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) است.

تلویزیون ایران به تازگی تصاویری از استقرار سامانه اس ۳۰۰ در نزدیکی تاسیسات هسته‌ای فردو نمایش داد که این نخستین‌بار است، فیلمی از نصب این سامانه موشکی پیشرفته در ایران به نمایش در می‌آید.

به گزارش ایسنا، این تصاویر پس از آن پخش شد که حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران روز یک‌شنبه با اشاره به مخالفت آمریکا با تحویل این سامانه به ایران تاکید کردند: سامانه اس۳۰۰ ابزاری دفاعی است، نه تهاجمی؛ اما آمریکایی‌ها تمام تلاش خود را کردند که جمهوری اسلامی از این امکان برخوردار نشود.

قرارداد خرید سامانه پیشرفته پدافند هوایی اس ۳۰۰ حدود ۹ سال میان ایران و روسیه امضا شد، اما مسکو در سال 2010 تحت فشارهای غرب و آمریکا به این بهانه که توافق نقض قطعنامه‌های سازمان ملل علیه ایران است، از تحویل آن به تهران خودداری کرد.

 ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه سرانجام ممنوعیت انتقال سامانه دفاعی اس 300 به ایران را لغو کرد و از آن پس رایزنی‌ها میان دو طرف برای انعقاد یک قرارداد جدید آغاز شد. مقامات ایران و روسیه اعلام کرده‌اند که این سامانه به طور کامل به ایران انتقال داده شده است.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------