آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پایان پنجمین نشست کابینه جنگ اسرائیل درباره ایران

کابینه جنگ اسرائیل پنجمین نشست خود را درباره ایران به پایان رساند. به گزارش ایسنا، نشست روز سه‌شنبه کابینه جنگ اسرائیل درباره نحوه پاسخ به حمله تلافی‌جویانه ایران به…

واکنش پلیس تایلند به حضور دو ایرانی در پروازMH370 و عملیات تروریستی



اخبار,اخبارسیاست خارجی,بوئینگ ناپدید شده مالزی

 

اخبار سیاست خارجی - اظهارنظر پلیس تایلند درباره سرنوشت بوئینگ ناپدید شده خطوط هوایی مالزی

مسافران‌ایرانی پروازMH370 انگیزه تروریستی‌ نداشته‌اند

پلیس تایلند اعلام کرده که دو فرد ایرانی مظنون به سرقت گذرنامه در پرواز مالزی احتمالا انگیزه تروریستی نداشته اند و قصد آنان از این کار درخواست پناهندگی در کشوری دیگر بوده است.

یک روز پس از طرح ادعای حضور دو ایرانی با پاسپورت جعلی در هواپیمای ناپدید شده خطوط هوایی مالزی، گمانه زنی ها درباره سرنوشت این هواپیما و وضعیت مسافران آن ادامه دارد.

 

این در حالی است که برخی رسانه ها بلافاصله پس از انتشار این خبر تلاش کردند با فضاسازی این خبر را به اقدام تروریستی یا تلاشی برای ربودن این هواپیما تعبیر کنند با این حال پلیس تایلند اعلام کرده که دو فرد ایرانی مظنون به سرقت گذرنامه در پرواز مالزی احتمالا انگیزه تروریستی نداشته اند و قصد آنان از این کار درخواست پناهندگی در کشوری دیگر بوده است.

به گزارش "تدبیر"، خبرگزاری "رویترز" با اشاره به نظر پلیس تایلند در مورد دو مظنون ایرانی در پرواز MH370 هواپیمایی مالزی که سرنشین آن چند روزی است مفقود شده اند به نظر پلیس بین الملل (اینترپل) در این مورد نیز اشاره کرده و افزوده است :"اینترپل روز یکشنبه تایید کرد که دست کم دو مسافر پرواز کوالالامپور به پکن از گذرنامه های جعلی استفاده کرده اند. پلیس اینترپل هم چنین خاطر نشان ساخته که گذرنامه ها در تایلند ربوده شده بودند. پلیس تایلند و بازرسان خارجی در حال بازپرسی از مقام های دو آژانس هواپیمایی ای هستند که در نزدیکی شهر "پاتایا" به مظنونین این رویداد بلیت ارائه کرده بودند."


"سوپاچائی پویکائوکام" رییس پلیس شهر "پاتایا" در تایلند در مصاحبه خبرگزاری "رویترز" گمانه زنی های انجام شده در مورد احتمال دخیل بودن مظنونین ایرانی در اقدامات تروریستی را رد کرده است. او در این مورد خاطر نشان ساخته که مسافران ایرانی دو بلیت ارزان قیمت خریده بودند و قصد داشتند از پکن به مقصد یک کشور اروپایی سفر کنند.


پلیس "پاتایا" اظهار داشته که یکی نام یکی از مسافران "حسام" و دیگری "کاظم علی" بوده است. پلیس هم چنین افزوده است که خرید بلیت از سوی این دو نفر از طریق تلفنی و به وسیله یک دفتر خدمات مسافرتی ارائه شده است. او هم چنین خاطر نشان کرده که مظنون شناخته شده به نام "علی" از پیش با آژانس مسافرتی مذکور د رارتباط بوده است.

روز گذشته روزنامه آمریکایی فایننشال تایمز مدعی شد دو مسافر هواپیمای ناپدید شده مالزی که با پاسپورت جعلی سوار این هواپیما شده بودند ایرانی هستند.

به گزارش مهر، این روزنامه مدعی شد که مقامات مالزیایی اسنادی را در اختیار آمریکا گذاشته اند که می تواند به شناسایی هویت دو مسافری که بطور غیرقانونی سوار هواپیمای مسافری ناپدید شده این کشور شده بودند کمک کند.

در این گزارش ادعا شده است شناسایی هویت این دو مسافر غیرقانونی می تواند سرنخ علت ناپدید شدن هواپیمای مسافری MH370 مالزی باشد که روز یکشنبه در مسیر کولالامپور به پکن ناپدید شده است.

در این گزارش همچنین  ادعا شده این دو نفر با پاسپورت های ایتالیایی و استرالیایی سفر می کرده اند که بعدا اعلام شده است این دو پاسپورت مفقودی بوده اند.

تا کنون هیچ یک از مقام های ایران درباره ادعاهای مطرح شده واکنشی ندارند. این در حالی است که سرنوشت هواپیمای ناپدید شده و 239 مسافر آن هنوز در ابهام قرار دارد و تنها نشانه کشف شده دو لگه نفتی و چند شی نامشخص است که برخی ادعا می کنند ممکن است مربوط به این هواپیما باشد.
اخبار سیاست خارجی - تدبیر
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------