آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

روسیه مواضع تهران و مسکو در اجرای برجام را همسو اعلام کرد



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,وزارت امور خارجه روسیه

وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به مذاکرات معاون وزارت امور خارجه این کشور با همتایان ایرانی خود در تهران اعلام کرد: دو کشور در مذاکرات انجام گرفته بر اهمیت حفظ پایداری روند اجرای برجام در دورنمای درازمدت آن تاکید کردند.

 به گزارش ایرنا، در بیانیه روز پنجشنبه وزارت خارجه روسیه در باره مذاکرات ریابکوف با عباس عراقچی و مجید تخت روانچی که دیروز در تهران انجام گرفت، آمده است: دو طرف در مذاکرات مشروح، تاکید کردند که اهمیت پایداری روند اجرای برجام، ضامن رعایت کامل تعهدهای تمامی طرف ها در چارچوب این سند است.


این بیانیه همچنین در باره مباحث مطرح در مذاکرات ریابکوف، تاکید کرده است: معاونان وزارت خارجه دو کشور روند اجرای برجام و نتایج به دست آمده از آغاز تاکنون را بررسی کردند.


ریابکوف نماینده ارشد روسیه در مذاکرات هسته ای تهران و 1+5 و عضو کمیسیون مشترک روند اجرای برجام است.


تهران و مسکو در زمینه تولید ایزوتوپ های پایدار همکاری می کنند و در همین حال، فروش 39 تن آب سنگین ایران به روسیه هم در حال طی مراحل نهایی است.


افزون بر این، دو کشور در حال نهایی کردن مذاکرات برای احداث دو واحد نیروگاه اتمی هستند که هزینه مورد نیاز آن حدود 10میلیارد دلار برآورد می شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------