آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

توصیه سخنگوی وزارت خارجه به مقامات سعودی: تعقل را جایگزین توهم کنید



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,بهرام قاسمی

رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه ، در واکنش به تازه ترین سخنان عادل الجبیر اظهارکرد: اتهامات واهی و ادعاهای بی اساس مقامات سعودی به خصوص آقای عادل الجبیر علیه نقش و تلاش های سازنده و مثبت جمهوری اسلامی ایران در منطقه متاسفانه بی اندازه تکراری و ملال انگیز شده است.

به گزارش ایسنا  ، بهرام قاسمی  تاکید کرد :اتهامات واهی و ادعاهای بی اساس مقامات سعودی به خصوص آقای عادل الجبیر علیه نقش و تلاش های سازنده و مثبت جمهوری اسلامی ایران در منطقه متاسفانه بی اندازه تکراری و  ملال انگیز شده است.

 وی افزود: حضور مستشاری جمهوری اسلامی ایران در سوریه و حمایت معنوی و سیاسی از مردم بی گناه برخی کشور های اسلامی منطقه که دستخوش توحش و خشونت افسار گسیخته گروه های تروریستی - تکفیری شده اند در راستای حفظ ثبات و امنیت منطقه و جهان است و انتظار آن است که تمامی کشورهای منطقه با رویکردی مثبت و اقدامات عملی و سازنده در جهت بازگشت امنیت و آرامش و ممانعت از کشتار بیشتر مردم بی گناه تلاش کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطر نشان کرد : امروز بیش از هر زمان واقعیات پنهان منطقه و عوامل اصلی بی ثباتی و نا امنی برای افکار عمومی آشکار شده است و فرافکنی و قلب حقایق موجود قادر نیستند همچون گذشته وجدان های بیدار و آگاه را فریب دهند.

 قاسمی تاکید کرد : به نظر می رسد کشوری که باید رویکرد نادرست و غیرسازنده اش را در منطقه و جهان تغییر دهد دولت سعودی است و باید این کشور ضمن قطع حملات نظامی خود علیه زنان و کودکان بی دفاع یمن از اقدامات غیر اصولی و حمایت از گروه های تروریستی در کشورهای منطقه بویژه سوریه دست بردارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در ادامه اعلام کرد: برای جمهوری اسلامی ایران امنیت در منطقه، ریشه کن کردن تروریسم، حفظ تمامیت ارضی کشورها و اتحاد جهان اسلام و صلح و ثبات و جلوگیری از  تهدید دشمنان مشترک جهان اسلام بیش و پیش از هر چیز در اولویت نخست قرار دارد.

بهرام قاسمی گفت: بهتر آن است عربستان در رفتار خود در منطقه تجدید نظر جدی کند  و ضروری است تعقل جایگزین توهم شود.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------