آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

فشار دلواپسان امریکایی بر اوباما درباره توافق محرمانه هسته ای ایران و 1+5



از تحقیر اوباما و ارائه این چهره که او در مقابل ایران واداده است تا طرح این موضوع که منتقدان پیش از حصول برجام درست می گفتند محتوای اصلی حملات مخالفان برجام علیه رییس جمهوری امریکا هستند.

 هجمه ها علیه اوباما از سوی جمهوریخواهان مخالف توافق هسته ای قابل پیش بینی بود. موضوع بررسی گزارشی است که از سوی خبرگزاری رویترز با طرح ادعای توافق محرمانه امریکا درباره معافیت برای ایران در پسا برجام منتنشر شد که "خرداد" اولین سایت منتشر کننده جزئیات آن بود.

  اخبارسیاست خارجی ,خبرهای  سیاست خارجی , اوباما


به گزارش خرداد، در این راستا، مهم ترین اندیشکده ها و رسانه ها و روزنامه های دست راستی امریکایی که مدت ها همصدا با اسرائیل و عربستان سعودی مخالف برجام بوده اند از این موضوع به عنوان دستاویزی علیه اوباما استفاده کرده اند. اندیشکده "امریکن اینترپرایز" در گزارش تازه خود می نویسد:"نخست آن که سال گذشته مشخص شد که توافقی محرمانه میان دولت اوباما و ایران صورت گرفته است که به دولت ایران اجازه می دهد که خودش بازرسی ها را انجام دهد و به جای بازرسان اژانس انرژی اتمی این ایران خواهد بود که از خاک تاسیسات نظامی پارچین نمونه برداری خواهد کرد.

 

پس از آن ماه گذشته معلوم شد که دولت اوباما توافقی را با ایران انجام داده تا 400 میلیون دلار باج به تهران پرداخت شود آن هم درون جعبه های چوبی انباشته با یورو و فرانک سوئیس و ارزهای دیگر که از طریق یک فروند هواپیمای باری بی نام به ایران منتقل شدند تا گروگان های امریکایی آزاد شوند. در حال حاضر نیز به نظر می رسد که اوباما توافق دیگری نیز با ایران داشته و آن اجازه دادن به ایران برای فرار از برخی از محدودیت ها در برنامه هسته ای ان کشور بوده است. این گزارش اختصاصی رویترز با استناد به ارزیابی موسسه علوم و امنیت بین المللی است که تحت ریاست و نظر دیوید البرایت بازرس تسلیحاتی سابق سازمان ملل متحد انجام شده است. او تایید کرده که به نظر می رسد معافیت های در نظر گرفته شده برای ایران در کمیسیون مشترک به نفع ایران بوده است".

  اخبارسیاست خارجی ,خبرهای  سیاست خارجی , اوباما


امریکن اینترپرایز در ادامه می نویسد:"چرا دولت اوباما با چنین معافیتی موافقت کرده است؟ شاید بدان خاطر که می ترسید اگر در این باره کوتاه نیاید توافق هسته ای در معرض خطر از هم پاشیدن قرار خواهد گرفت. می بینیم که در این توافق همه چیز پنهانی و مخفیانه بوده است. پرسش در این جا این است که که چرا دولت اوباما در این باره راه مخفی کاری کرده است پاسخ روشن است چون اجازه داده تا ایران خود بازرسی را انجام دهد، میلیاردها دلار پس از لغو تحریم ها به ایران اختصاص داده شده و باج 400 یمیلون دلاری به ایران دور از چشم افکار عمومی داده شده است. در مقابل اما ایران با بازداشت ملوانان امریکایی در خلیج فارس جواب ما را داده است".

  اخبارسیاست خارجی ,خبرهای  سیاست خارجی , اوباما



"جنیفر روبین" تحلیلگر نزدیک به جمهوریخواهان در روزنامه "واشنگتن پست" در مطلبی تحت عنوان "شگفتی سازی دوباره ایران" می نویسد:"این به رویه ای دائمی تبدیل شده است هر آن چه درباره برجام کشف می شود به نفع ایران است. پس از آن دولت اوباما این موضوع را انکار می کند. جمهوریخواهان صدای شان را بالا می برند و رسانه ها موضوع را بازتاب می دهند و پس از آن وزارت امور خارجه می گوید که هیچ چیزی وجود ندارد و در نتیجه مهم نیست به این موضوع پرداخته شود. وزارت امور خارجه به جمهوریخواهان می گوید:"هی، بچه ها شما می خواهید دوباره جنگ کنید". این رویدادها هفته گذشته نیز تکرار شد آن هم پس از انتشار گزارشی اختصاصی رویترز".

 
او می افزاید:"یکی از نمایندگان لابی طرفدار اسرائیل می گوید که انتشار گزارش های این چنینی بیش از گذشته نشان می دهند که حق با متحدان آمریکا بود. اوباما برای تعامل با ایران شرکای قدیمی امریکا ا را ازررده خاطر کرد".

  اخبارسیاست خارجی ,خبرهای  سیاست خارجی , اوباما


این روزنامه نگار در پایان با طرح ادعاهایی علیه ایران می نویسد:"رییس جمهوری بعدی امریکا باید جریان امتیاز دادن به ایران را متوقف کند. در این میان لازم است که کنگره با همکاری رییس جمهوری تحریم های جدیدی را در واکنش به آزمایش های موشکی غیر قانونی ایران، مداخله در امور کشورهای منطقه و نقض حقوق بشر وضع نماید. این باید اولین کار کنگره باشد".

روزنامه دست راستی "نیویورک پست" نیز می نویسد:"یکی دیگر از ابعاد مخفی کاری اوباما فاش شد. البرایت در گزارش نشان داده که اوباما سه امتیاز فنی را به ایران داده بدون آن که کلامی به امریکایی ها درباره آن چیزی بگوید. علیرغم امتیازهای اوباما به ایران ان کشور کماکان آزمایش های موشکی را انجام می دهد".

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------