آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!

وزیر خارجه آمریکا تأکید کرد این کشور به حفظ امنیت اسرائیل و همچنین کاهش تنش در منطقه پایبند است. به گزارش خبرآنلاین آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گفت: ما در گروه هفت…

مطهری در دیدار با رئیس مجلس فرانسه: به اجرای برجام کمک کنید



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,مطهری

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فرانسه کشوری تأثیرگذار در اتحادیه اروپا و ۱+۵ است، گفت: فرانسه می‌تواند در اجرای بهتر برجام نقش مثبتی را ایفا کند.

 به گزارش خانه ملت ؛علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با کلود بارتلون رئیس مجلس فرانسه ضمن تأکید بر توسعه روابط دو جانبه اظهار داشت: ایران و فرانسه هر دو از قربانیان تروریست هستند و در این زمینه می‌توانند همکاری‌های مشترکی را برای مبارزه با تروریست انجام دهند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم همکاری‌های بیشتر دو کشور بعد از برجام بیان کرد: لازم است که دو کشور ایران و فرانسه بعد از برجام از فرصت‌ به وجود آمده استفاده‌های لازم را ببرند.

مطهری با اشاره به نقش موثر فرانسه در برجام گفت: از آنجایی که کشور فرانسه به عنوان یکی از عناصر موثر در برجام بوده است این کشور باید سعی کند از تأثیرش در اتحادیه اروپا و۱+۵ استفاده کند تا توافقنامه برجام بهتر اجرا شود.

کلود بارتلون رئیس مجلس فرانسه نیز در این دیدار با تأکید بر نقش ایران به عنوان کشوری مبارز در برابر تروریست اظهار داشت: نقش ایران به عنوان کشوری تأثیرگذار در مبارزه با تروریست قابل توجه است.

وی ادامه داد: همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور ایران و فرانسه یکی از مهمترین محورهای این سفر خواهد بود.

رئیس مجلس فرانسه با بیان اینکه نمایندگان نماینده دموکراسی در کشورشان محسوب می‌شوند، گفت: روابط بین مسئولان سیاسی و دولت از طریق نمایندگان پیش می‌رود.

وی ادامه داد: ما چندی پیش شاهد سفر رئیس جمهور و وزیر امور خارجه ایران به فرانسه بوده‌ایم و امیدواریم همکاری‌های پارلمانی خوبی بین دو کشور انجام شود.

رئیس مجلس فرانسه در پایان از استقبال انجام شده تشکر کرد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------