آخرین اخبار سیاست خارجی

پسر حمید نوری،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

پسر حمید نوری بازداشت شد

پسر حمید نوری در سوئد بازداشت شد. به گزارش دیده بان ایران، عطیه نوری، دختر حمید نوری شهروند بازداشت شده توسط سوئد از بازداشت برادرش (مجید نوری) توسط پلیس این کشور خبر…

ارائه دو طرح جدید ضد ایران به کنگره آمریکا



  اخبارسیاست  خارجی ,خبرهای  سیاست  خارجی,کنگره آمریکا

در ادامه تقابل‌های کنگره آمریکا با ایران، رسانه‌های نزدیک به قوه قانونگذاری این کشور از ارائه دو طرح جدید ضد ایرانی به کنگره خبر دادند.

به گزارش فارس، رسانه‌های آمریکایی از ارائه دو طرح تازه ضد ایرانی در کنگره آمریکا خبر می‌دهند.

در ادامه تقابل قانونگذاران آمریکایی با ایران در مسائل مختلف مربوط به این کشور از برجام گرفته تا ادعای منسوخ و تکراری آنها در خصوص حمایت از تروریسم، اکنون رسانه‌ها از ارائه دو طرح جدید ضد ایرانی به کنگره آمریکا خبر می‌دهند.

«واشنگتن فری بیکن» که از رسانه‌های نزدیک به کنگره آمریکا است، از ارائه دو طرح ضد ایرانی با موضوع ممنوعیت «باج دادن به ایران» و ممنوعیت فروش هواپیما و قطعات به این کشور خبر داده است.

در این گزارش با تاکید بر دستیابی به کپی یک طرح پیشنهادی قانونگذاران برای ارائه به کنگره آمریکا آمده است: «کنگره در آستانه بررسی یک طرح جدید است که دولت اوباما را از دادن پول مالیات‌دهندگان آمریکایی منع خواهد کرد؛ اقدامی که بسیاری در آمریکا معتقدند پرداخت باج است».

قرار است «مارکو روبیو» سناتور جمهوریخواه ایالت فلوریدا این طرح را روز سه شنبه(امروز) به کنگره ارائه دهد.

به گزارش واشنگتن فری بیکن، «این طرح پیشنهادی جدید همه پرداخت‌ها به ایران را برای دولت اوباما ممنوع خواهد کرد و همچنین ایران را مجبور خواهد کرد میلیاردها دلاری را که کاخ سفید به تهران داده، بازگرداند».

طرحی هم در مجلس نمایندگان آمریکا توسط «مایک پمپئو» عضو جمهوریخواه این مجلس آمریکایی ارائه شده که بر اساس آن «ایران باید حدود 53 میلیارد دلار غرامت به آمریکایی‌های قربانی تروریسم بپردازد».

این طرح‌ها در حالی مطرح شده که قانونگذاران آمریکایی به ویژه جمهوریخواهان که اکثریت کنگره را در اختیار دارند، از چندی قبل دولت اوباما را به «دادن باج به ایران» متهم کرده‌اند؛ اتهامی که کاخ سفید به شدت آن را رد کرده است.

مارکو روبیو که یکی از نامزدهای ناکام‌ جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری 2016 است، ادعای آمریکایی‌ها درباره باج‌دهی به ایران در موضوع آزادی زندانیان آمریکایی و همچنین حمایت تهران از تروریسم را تکرار کرده است.

طرح پیشنهادی جدید این سناتور آمریکایی با موافقت و امضای پنج سناتور دیگر جمهوریخواه مجلس سنا همراه شده است.

پمپئو، عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا هم گفت: «کنگره آمریکا در حال اتخاذ یک موضع روشن است و آن درخواست از ایران برای بازگرداندن بیش از یک میلیارد دلار پولی است که دولت اوباما به غلط به آنها داد و همچنین کنگره خواهان توقف هرگونه انتقال پولی در آینده توسط این دولت یا هر دولتی که بخواهد در آینده به دولتهای حامی تروریسم از قبیل ایران پول بدهد، است».

از سوی دیگر از مجلس سنای آمریکا هم خبر رسیده که روبیو سناتور جمهوریخواه این کشور، یک طرح دیگر این بار برای ممنوعیت فروش هواپیما به ایران ارائه داده است.

واشنگتن فری بیکن نوشته است: «روبیو روز سه شنبه همچنین طرح پیشنهادی دیگری را ارائه کرده که دولت اوباما را از دادن اجازه به شرکت‌ها و بانک‌های آمریکایی برای فروش هواپیما و قطعات به ایران منع خواهد کرد».

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------