آخرین اخبار سیاست خارجی

پسر حمید نوری،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

پسر حمید نوری بازداشت شد

پسر حمید نوری در سوئد بازداشت شد. به گزارش دیده بان ایران، عطیه نوری، دختر حمید نوری شهروند بازداشت شده توسط سوئد از بازداشت برادرش (مجید نوری) توسط پلیس این کشور خبر…

آمریکا تحریم های ضدروسی جدید را اعلام کرد



  اخبار بین الملل,خبرهای بین الملل ,اتحادیه اروپا

آمریکا که همراه اتحادیه اروپا از سال 2004 مجموعه تحریم های گسترده ای را علیه روسیه در رابطه با اوضاع اوکراین به اجرا گذاشته است، نام 80 شرکت دیگر را به این فهرست افزود.

به گزارش ایرنا، بنا به تصمیم نهایی اعلام شده از سوی آمریکا، شماری از شرکت های نفتی و گازی و همچنین پل سازی و احداث خطوط انتقال نفت و گاز شامل جدیدترین تحریم ها علیه روسیه شده اند.


روزنامه ماسکوفسکی کامسامولتس روز چهارشنبه در این زمینه نوشت: مرکز صنایع و امنیت وزارت بازرگانی آمریکا با اعلام فهرست تحریمی های جدید، این اقدام را برای جلوگیری از آسیب دیدن منافع سیاسی خارجی واشنگتن ضروری خوانده است.


اوایل هفته نیز آمریکا فهرستی از مدیران و مقام های ارشد چند شرکت روسی به ویژه در منطقه کریمه را شامل تحریم ها اعلام کرد.


هشت تن از وزیران دولت محلی کریمه و همچنین گروهی از مقام های اداره امنیت و بازپرسی این شبه جزیره در فهرست جدید تحریم قرار گرفتند.


همچنین اتحادیه اروپا در نظر دارد با قرار دادن نام 37 سازمان و 146 شهروند روس و مقام های جمهوری های خودخوانده دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین، دامنه این تحریم ها را گسترش دهد.


سال 2014 پس از سقوط حکومت ویکتور یانوکوویچ و روی کار آمدن یک دولت متمایل به غرب در اوکراین و آغاز درگیری شبه نظامیان با نیروهای دولتی در شرق این کشور که روسیه متهم به حمایت از آنان شد، شبه جزیره کریمه به روسیه پیوست.


جدایی کریمه براساس نتایج برگزاری یک همه پرسی در این شبه جزیره در کناره دریای سیاه، یکی از عوامل اصلی افزایش تنش در روابط روسیه با اکراین و غرب شده که وضع تحریم های اقتصادی و مالی ضد روسی از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا و واکنش متقابل مسکو را در پی داشته است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------