آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

روزنامه اسراییلی: شکست مذاکرات غیر مستقیم تبادل اسرا بین حزب الله، ایران و اسراییل



به نوشته این روزنامه اسراییلی، حزب الله لبنان در یافتن محل دفن رون آراد ناکام مانده است.

یک روزنامه اسراییلی به نقل از منابع اطلاعاتی غربی مدعی شد مذاکرات غیر مستقیم بین حزب الله و اسراییل بر سر پیدا کردن محل دفن یک خلبان اسراییلی به شکست انجامیده است.

به گزارش عصر ایران روزنامه اسراییلی " یدیوت آحرنوت " به نقل از منابع اطلاعاتی غربی مدعی شد دور اخیر مذاکرات غیر مستقیم بین حزب الله لبنان و اسراییل بر سر "رون آراد" خلبان مفقود شده اسراییلی به دلیل اصرار ایران برای مرتبط کردن این موضوع با آزادسازی 4 دیپلمات مفقود شده ایران در لبنان، به شکست انجامیده است.

بر اساس این گزارش مذاکرات حزب الله لبنان و اسراییل در این باره با میانجیگری سازمان اطلاعاتی یک کشور ثالت غربی ( احتمالا آلمان) صورت گرفته است.

این روزنامه اسراییلی مدعی شده است ، به دلیل اصرار مقامات سیاسی در تهران برای پیدا کردن سرنخی از 4 دیپلمات مفقود شده ایرانی در بیروت، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در این مذاکرات غیر مستقیم وارد شده و اصرار داشته تا اطلاعات مربوط به محل نگهداری یا دفن رون آراد با اطلاعات اسراییل درباره 4 دیپلمات مفقود شده ایرانی در بیروت، مبادله شود.

 

4 دیپلمات ربوده شده ایرانی در لبنان

  اخبارسیاست  خارجی ,خبرهای  سیاست  خارجی ,ایران و اسراییل

به نوشته این گزارش ، دولت ایران ، سال ها بر این باور است که 4 دیپلمات مفقود شده این کشور در دست اسراییل است. اسراییل در سال 1982 اقدام به حمله نظامی به لبنان و اشغال این کشور کرد و دیپلمات های ایرانی نیز در تابستان همان سال مفقود شده اند.

رون آراد اما 4 سال پس از مفقود شدن 4 دیپلمات ایرانی (در سال 1986) به دلیل سقوط هواپیمایش بر فراز لبنان مفقود شد.

منابع اطلاعاتی اسراییل در سال 2005 اعلام کردند احتمالا رون آراد در فاصله سال های 1995 تا 1997 بر اثر یک بیماری مرده است.

به نوشته یدیوت آحرنوت در جریان مذاکرات اخیر که به شکست انجامید طرف مذاکره حزب الله ، اعلام کرده است محل دفن این خلبان اسراییلی تغییر کرده است. مقامات حزب الله در یافتن محل دقیق دفن آراد ناکام مانده اند و گفته اند به تلاش خود برای تعیین دقیق محل دفن این خلبان اسراییلی ادامه می دهند.

  اخبارسیاست  خارجی ,خبرهای  سیاست  خارجی ,ایران و اسراییل

رون آراد
همچنین بنا به ادعای این روزنامه اسراییلی در جریان مذاکرات غیر مستقیم اخیر ، سپاه پاسداران نیز به دلیل فشارهایی که از جانب مقامات روحانی ایران برای یافتن 4 دیپلمات مفقود شده ایرانی وارد می شود، ورود کرده است.

به نوشته این گزارش سپاه در جریان مذاکرات اخیر به دنبال سرنخی از محل اختفای 4 دیپلمات ایرانی بوده و به همین خاطر می خواسته تا هر گونه همکاری حزب الله برای یافتن اطلاعات جدید از رون آراد در ازای تبادل اطلاعات طرف اسراییلی درباره 4 دیپلمات مفقود شده ایرانی، انجام شود.

حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در خرداد ماه امسال در اظهار نظری اعلام کرد احمد متوسلیان و دیپلمات های ربوده شده ایرانی زنده اند و در اسارت رزیم صهیونیستی هستند.

گفتنی است در 14 تیر 1361 ، احمد متوسلیان فرمانده لشگر محمد رسول‌الله و وابسته نظامی سفارت ایران در بیروت، سید محسن موسوی کاردار سفارت ایران، کاظم اخوان عکاس خبرگزاری ایرنا و تقی رستگار مقدم کارمند سفارت ایران، هنگامی که راهی سفارت ایران در بیروت بودند در یک پست بازرسی توسط یک گروه شبه نظامی مسیحی لبنانی (فالانژها) ربوده شدند. از آن زمان تا کنون از سرنوشت این دیپلمات های ایرانی خبری در دست نیست، اما جمهوری اسلامی ایران همواره تاکید داشته این دیپلمات ها زنده اند و به احتمال فراوان در اسارت رژیم اسراییل هستند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------