آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

رییس مجلس ملی فرانسه: توافق هسته ای مناسبات ایران و جامعه بین المللی را دچار تحول کرد



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,

رییس مجلس ملی فرانسه گفت: توافق هسته ای مناسبات میان ایران و جامعه بین المللی را دچار تحول کرد.

به گزارش ایرنا، کلود بارتلون روز چهارشنبه در دیدار با علی اکبر ولایتی رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: زمانی به ایران سفر کرده ایم که آغاز دور جدیدی از مناسبات است، روابط میان ایران و جامعه بین المللی پس از توافق هسته ای وین دچار تحول شده است.


وی همچنین گفت: ما باید در واقع به جامعه جهانی این علامت را بدهیم که تمامی طرف ها در توافق هسته ای در اجرا به آن احترام کامل می گذارند.


رییس مجلس ملی فرانسه تاکید کرد: موضوع های زیادی وجود دارد که نیازمند همکاری های بین المللی است و در این جهت تمامی مفاد توافق هسته ای را باید به اجرا بگذاریم.


بارتلون با ابراز خوشحالی از حضور در این دیدار به همراه سفیر فرانسه و هیات همراه اظهارداشت: با ورود به ایران استقبال خوبی از من و هیات همراه شد، تبریک می گویم برای کیفیت دیدارهایی که داشتیم.


وی درمورد محورهای دیدار خود با مقامات ایرانی خاطرنشان کرد: تبادل نظرهای مستقیم خوب و بدون تعارفی در مورد بسیاری از موضوعات مطرح انجام شد.


رییس مجلس ملی فرانسه از سفر به ایران به دلیل این که به طور تاریخی همواره جاذبه و علاقمندی بین دو کشور وجود داشته است، ابراز خوشحالی کرد.


بارتلون درمورد دیدارهای خود با مقامات جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: ما موضوعات مختلفی را در دیدار با رییس جمهوری، رییس مجلس شورای اسلامی و دیگر مقام های ایرانی مورد بررسی قرار دادیم.


وی ادامه داد: همه واقف هستند که برای رسیدگی به موضوع های مهم بین المللی مانند آب و هوا، مبارزه علیه تروریسم، مبارزه با فساد، پولشویی و پول هایی که از فروش مواد مخدر به دست می آید نیازمند تدابیر و توافق های بین المللی است که آن هم لازمه آن توافق هسته ای و احترام به تمام مواد برجام است.


به گزارش ایرنا، رییس مجلس ملی فرانسه شامگاه دوشنبه به همراه هیات پارلمانی وارد تهران شد.


وی تاکنون با حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار و گفت و گو کرده است.


کلود بارتلون را در این سفر که تا روز جمعه ادامه دارد، رییس گروه دوستی پارلمانی فرانسه و ایران، نایب رییس کمیسیون امور خارجه و یکی از اعضای کمیته دفاعی ملی مجلس ملی فرانسه همراهی می کنند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------