آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

سناتور جمهوری‌خواه توضیحاتی درباره پرداخت نقدی به ایران را خواستار شد



  اخباریاسی ,خبرهای  سیاسی ,باراک اوباما

یک سناتور جمهوری خواه از باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا خواست تا جزئیات توافق هسته‌ای ایران و پرداخت جداگانه 1.7 میلیارد دلار را ارائه کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، جیمز لنکفورد سناتور جمهوری‌خواه اوکلاهوما در نامه‌ای که روز پنجشنبه به دفتر رئیس جمهور ارسال خواهد شد، تصریح کرد: زمانی‌که اوباما اداره کاخ سفید را بر عهده گرفت متعهد به شفاف سازی شد.

لنکفورد در این نامه که نسخه‌ای از آن در اختیار هیل قرار گرفت می‌نویسد: مردم آمریکا قانونا درباره این‌که چگونه این انتقال انجام شد، سوالاتی را دارند و آن‌ها سزاوار این هستند تا از تمامی ابعاد رابطه بین ایالات متحده و ایران اطلاع یابند.

نامه لنکفورد پس از گزارش وال استریت ژورنال مبنی بر این‌که کابینه اوباما مبلغ 1.3 میلیارد دلار پول نقد به علاوه پرداخت اولیه 400 میلیون دلار را به ایران پرداخت کرده است، منتشر شد.

وزارت خارجه ایالات متحده، از پرداخت 1.3 میلیارد دلار در اواخر ماه گذشته پرده برداشت و مجموع پرداخت 1.7 میلیارد دلار را به توافق فروش تسلیحات مربوط به چند دهه پیش ارتباط داده است.

لنکفور در نامه پنجشنبه خود از اوباما می‌خواهد تا توضیح دهد چرا این پرداخت‌ها به صورت نقدی صورت گرفته و آیا کابینه می‌تواند توضیحی درباره این‌که ایران چگونه این پول را هزینه می‌کند  ارائه دهد یا خیر.

وی همچنین می‌خواهد تا درباره هرگونه پرداخت مستقیم یا غیرمستقیم از سوی ایالات متحده به ایران از اواسط سال 2015 زمانیکه توافق هسته ای اعلام شد، یا از هرگونه مذاکرات در جریان برای دیگر پرداخت‌ها با ایران آگاهی یابد.

این سناتور جمهوری خواه همچنین اوباما را تحت فشار قرار می‌دهد تا به گزارش موسسه علم و امنیت بین‌الملل مبنی بر این‌که از برخی محدودیت‌های توافق هسته‌ای معاف شده، واکنش نشان دهد. طبق توافق هسته‌ای ایران برنامه هسته‌ای خود را در ازای برخی از تحریم‌ها محدود می‌کند.

لنکفورد می‌خواهد بداند چه تغییراتی در دستور کار توافق هسته‌ای انجام شد، و آیا معافیت‌های دیگری برای ایران در حال بررسی است یا خیر و این‌که چرا این تغییرات از مردم آمریکا پنهان نگهداشته شده است.

به گزارش ایسنا، در ماه گذشته باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به انتقال پول نقد به ایران گفت دلیل این‌که ما مجبور شدیم به آن‌ها پول نقد بپردازیم دقیقا به این دلیل است که ما در حفظ تحریم بسیار سخت‌گیر هستیم و ما با ایران روابط بانکی نداریم و نتوانستیم برای آن‌ها یک چک بانکی ارسال کنیم یا این پول را به حساب واریز کنیم.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------