آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

ایران تاکنون به تمامی تعهدات خود در 'برجام' پایبند بوده است



  اخبار سیاست  خار جی ,خبرهای  سیاست  خار جی, برجام

  'کریس بکمایر'، یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا که در وضع تحریم های ضد ایرانی نقش اساسی داشته است در نشست دیروز اندیشکده 'شورای آتلانتیک' تاکید کرد ایران تاکنون به تمامی تعهدات خود در 'برجام' پایبند بوده است.

'کریس بکمایر'، معاون مدیر 'سیاست تحریم ایران' در وزارت خارجه آمریکا به عنوان از چهره هایی که در تدوین تحریم های ضد ایرانی یکی از نقش های کلیدی را ایفا کرده است، در این نشست که دیروز جمعه 19 شهریور ماه (9 سپتامبر) در این اندیشکده در واشنگتن دی. سی، پایتخت آمریکا، برگزار شد، در این باره گفت:


'ایران تاکنون به همه تعهدات خود در توافق هسته ای با شش قدرت جهانی عمل کرده است. ما نیز به نوبه خود به تعهدات خودمان عمل کرده ایم و تحریم هایی را که قول داده بودیم لغو کنیم، لغو کرده ایم. در واقع، توافق هسته ای با ایران همان طور که ما می خواستیم جواب داده است.'


به گزارش ایرنا، 'یوکیو آمانو' مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، نیز روز پنجشنبه 18 شهریور ماه (8 سپتامبر) در گزارش فصلی خود درباره فعالیت ها و تاسیسات هسته ای ایران در چارچوب برجام، پایبندی کامل ایران به تعهداتش را در چارچوب برنامه اقدام مشترک (برجام) تایید کرد. این گزارش که یکی از کوتاهترین گزارش های آمانو پس از اجرای برجام است، در جلسه آتی شورای حکام مورد بررسی قرار خواهد گرفت. بر اساس این گزارش رسما اعلام شد که ایران طبق برجام از سقف تولید اورانیوم با غنای پایین که 300 کیلو گرم بود، فراتر نرفته است.


آژانس انرژی اتمی اعلام کرده که ایران از زمان دستیابی به برجام تا دوره تکمیل گزارش جدید، به سقف 130 تن برای تولید و ذخیره سازی این محصول غیر رادیواکتیو نرسیده است. تارنمای اندیشکده شورای آتلانتیک نیز سخنان این مقام عالی رتبه وزارت خارجه آمریکا را در راستای مفاد گزارش آمانو دانست. آمانو گزارش 5 صفحه ای خود را در اختیار 35 عضو آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار داد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------