آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

امیرعبداللهیان: قصد پاسخگویی به اسرائیل را نداریم

امیر عبداللهیان، وزیر خارجه در گفت‌وگو با شبکه خبری ان.بی.سی: ایران برنامه‌ای برای پاسخ ندارد مگر اینکه اسرائیل یک حمله بزرگ و چشمگیر انجام دهد. سایت رسمی امور وزارت…

سایت آمریکایی: ایران 33.6 میلیارد دلار از آمریکا دریافت کرده است



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , روابط  آمریکا  وایران

 ایران در مجموع ۱۱/۹ میلیارد دلار دریافت کرده اما جزئیات پیرامون پرداخت این مبلغ هم‌چنان نامشخص است.

یک پایگاه خبری آمریکایی مدعی شد: ایران احتمالا در سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ به طور محرمانه از آمریکا حدود ۳۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار به صورت نقد و طلا دریافت کرده است که دولت باراک اوباما این روند را تسهیل کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از واشنگتن فیری بیکن، ایران در فاصله زمانی بین ژانویه ۲۰۱۴ تا ژوئیه ۲۰۱۵هم‌زمان با وقتی که دولت اوباما در حال تعیین جزئیات توافق هسته‌ای نهایی با ایران بود، ماهیانه ۷۰۰ میلیون دلار از سرمایه مسدود شده خود در نتیجه تحریم‌های آمریکا را دریافت کرده است.

به گفته مارک دوبو ویتز، ایران در مجموع ۱۱/۹ میلیارد دلار دریافت کرده اما جزئیات پیرامون پرداخت این مبلغ هم‌چنان نامشخص است.

وی هم‌چنین مدعی شد که ایران ممکن است در نهایت حدود ۳۳/۶ میلیارد دلار به صورت نقد یا به صورت فلزات گران‌بها هم‌چون طلا دریافت کرده باشد.

اکنون قانونگذاران و دیگر مقامات آمریکایی دولت را برای شفاف‌سازی درباره چگونگی پرداخت این پول‌ها به ایران در سال‌های منتهی به توافق هسته‌ای این کشور با گروه ۱+۵ تحت فشار قرار داده و جزئیات بیش‌تری را خواستار شده‌اند.

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------