آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

فرار به جلوی عربستانی ها و متهم کردن ایران به ارتباط با رژیم صهیونیستی



  اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل ,جنایت های رژیم صهیونیستی

این روزها مساله ارتباط مقام های عربستان با رژیم صهیونیستی بر کسی پوشیده نیست و در این میان رسانه های عربستان برای فرار به جلو و کاهش فشار بر مقام های سعودی٬این بار در ادعایی خنده دار ٬جمهوری اسلامی ایران را به ارتباط با رژیم صهیونیستی متهم می کنند.

 به  گزارش  ایرنا ؛بحث سفر ژنرال انور عشقی عربستانی در راس هیاتی به فلسطین اشغالی و دیدار وی با مقام های رژیم صهیونیستی باعث انتقاد های زیادی از مقام های عربستانی شد و حتی برخی رسانه های عربستانی با لحنی طنزآمیز آن زمان نوشتند: جناب آقای انور عشقی از اسراییل چه خبر، مگر شما نمی دانید آن ها حتی اگر در ظاهر هم اظهار دوستی کنند٬از پشت خنجر می زنند .


برخی دیگر نیز با اشاره به جنایت های رژیم صهیونیستی در منطقه به ویژه در حق فلسطینی ها تاکید کردند که برقراری ارتباط با رژیم صهیونیستی و تلاش برای عادی سازی روابط با این رژیم٬ خیانت به جهان اسلام است .


آنجا بود که انور عشقی ادعا کرد که برای شرکت در مراسم ازدواج یکی از فلسطینی ها به فلسطین اشغالی سفر کرده اما بعد از این نیز گزارش هایی از سوی صهیونیست ها منتشر شد که این ادعای وی را باطل دانست و تاکید کرد او با مقام های اسراییلی دیدار داشته است.


البته بحث ارتباط عربستان و مقام های این کشور محدود به این مورد نمی شود و آن ها در خفا ارتباط نزدیکی با هم دارند زیرا در حال حاضر برای خود یک دشمن مشترک در منطقه می بینند و آن جمهوری اسلامی ایران است که خار چشم آن ها برای پیشبرد طرح هایشان است.


سعودی ها از یک سو به دلیل ترس از جهان اسلام و به دلیل اینکه ادعای رهبری جهان اسلام را دارند ٬از علنی کردن این ارتباطات وحشت دارند و از سوی دیگر صهیونیست ها منافع خود را در علنی کردن این ارتباطات می بینند و به همین دلیل بی محابا خبر این دیدارها را منتشر می کنند. روابط دو رژیم سعودی و رژیم صهیونیستی به روابط یک مرد که زن و همسر دارد و از سوی دیگر معشوقه ای نیز دارد ٬ تشبیه شده است.از یک سو آن معشوقه برای برخورداری از حقوقش خواهان علنی کردن این روابط است و از سوی دیگر مرد که اینجا همان عربستان است٬ از ترس فرزند و فامیل و آبروی خود٬سعی در پنهان نگه داشتن این روابط دارد.


این روزها که ایام حج در عربستان است و مقام های این کشور داعیه رهبری جهان اسلام را دارند٬سعی می کنند برای جلب توجه مسلمانان، خود را ضد صهیونیسم نشان دهند و در عین حال بحث دشمنی با ایران را بار دیگر مطرح کرده و سعی می کنند ایران را به داشتن ارتباط با رژیم صهیونیستی متهم کنند .این روزها جای حاجیان ایرانی ٬یمنی و سوری در عربستان خالی است و سعودیها بسیاری از مسلمانان را از این فریضه محروم کرده اند.


روزنامه الوطن عربستان در ادعایی عجیب نوشت:اسراییل به ایران در ساخت گازهای سمی کمک می کند.


این ادعا به حدی بی پایه و اساس است که هیچ کس نمی تواند آن را باور کند زیرا همه می دانند که جمهوری اسلامی ایران در تاریخ 38ساله اش تا چه اندازه به مقاومت مردمی فلسطین کمک کرده است و خود مقاومت فلسطین نیز به این حمایت ها اذعان دارد .


عربستانی ها ظاهرا فراموش کرده یا خود را به فراموشی زده اند که ایران به دلیل حمایت از محور مقاومت چه بهایی پرداخته است و صهیونیست ها تا چه اندازه در مسیر به نتیجه نرسیدن مذاکرات ایران با گروه 1+5 تلاش کردند.مگر همین نتانیاهو نبود که در سازمان ملل با ارائه تصاویری ادعا می کرد که ایران به زودی بمب اتم می سازد و به همین دلیل اسراییل و دیگر کشورها باید به ایران حمله نظامی کنند .


ظاهرا مقام های عربستانی خبر ندارند که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنان بر سر کار است و دشمنی بی حد و حصر او با جمهوری اسلامی ایران شهره خاص و عام. آنها به گونه ای این ادعا ها را مطرح می کنند که گویی در فلسطین اشغالی انقلابی شده و دوستان جمهوری اسلامی روی کار آمده اند. این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه رژیم غاصب اسراییل را به رسمیت نمی شناسد تا بخواهد با آن وارد تعامل شود.


از سوی دیگر ایران از نظر علمی و فناوری به حدی پیشرفته است که نیازی به رژیم صهیونیستی ندارد و اگر هم در حوزه خاصی نیاز به کمک داشته باشد٬دوستان زیادی در جهان دارد اما نکته جالب این است که سعودی ها ادعا می کنند ایران برای ساخت گازهای سمی از شرکت های اسراییلی کمک می گیرد.ایران که خود بزرگترین قربانی مواد و سلاح های شیمیایی است .


رسانه های عربستانی این روزها در تلاشی بی حاصل سعی می کنند نام پرافتخار جمهوری اسلامی ایران را به تروریسم گره بزنند و آن را با رژیم بدنام اسراییل نزدیک بدانند اما از آنجا که درغگو کم حافظه است ٬نمی دانند این اتهام ها و برچسب ها بیشتر از هر طرفی زیبنده خود آن ها است زیرا عوامل اصلی بزرگترین حمله تروریستی قرن یعنی حملات 11سپتامبر عربستانی ها بودند و هر جا نامی از تندروی و افراط گرایی به میان می اید٬بلافاصله نام عربستان به ذهن می رسد.


سعودی ها باید بدانند که دریا با دهان سگ نجس نمی شود و با اینگونه اتهام ها راه به جایی نمی برند٬ آن ها باید سیاست های خود را تصحیح کنند و دست از دشمنی با ملت ها در جهان اسلام بردارند و تروریست های تحت فرمان خود را از جای جای جهان فرابخوانند زیرا دیر یا زود این آتش دامن خود آن ها را فراخواهد گرفت.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------