آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اکسیوس: اسرائیل در نظرداشت دوشنبه شب به ایران حمله کند، اما تصمیم گرفت فعلا صبر کند

اکسیوس از قول ۵ منبع آگاه امریکایی و اسرائیلی نوشت که اسرائیل در نظرداشت دوشنبه شب به ایران حمله کند، اما تصمیم گرفت فعلا صبر کند. این منبع در ادامه افزود: حمله دوشنبه…

هشدار روسیه و ایران برای نقض آتش بس در سوریه



  اخبارسیاست  خارجی ,خبرهای  سیاست  خارجی,روسیه و ایران

 روسیه و ایران با اعلام اینکه حل بحران سوریه از راه مبارزه علیه تروریسم، پایبندی به توافق آتش بس و مذاکرات سوری ممکن است، نسبت به نقض پیمان توقف درگیری ها از سوی گروه های مسلح موسوم به معارضان هشدار دادند.

به گزارش ایرنا، وزارت خارجه روسیه روز پنجشنبه با مهم خواندن مذاکرات میخائیل بوگدانف نماینده رئیس جمهوری این کشور در امور خاورمیانه و حسین جابری انصاری معاون وزیر امور خارجه ایران، اعلام کرد: هر رفتار دیگری (جز رعایت آتش بس) پایبندی آنها (معارضان) به رویکردهای جنگی، ادامه مناقشه سوریه از راه نظامی و پیوستن به گروههای تروریستی داعش و جبهه النصره تلقی خواهد شد.


وزارت خارجه روسیه در باره دیدار معاونان وزارت خارجه این کشور و ایران همچنین افزوده است که اوضاع سوریه به ویژه پس از آغاز توافق های واشنگتن و مسکو در این کشور از مهمترین مباحث بود.


در بیانیه این وزارت خانه آمده است: معاونان وزارت خارجه دو کشور موضوع مبارزه با گروه های تروریستی ضد سوری، ضرورت تسهیل دسترسی مردم سوریه به کمک های انسانی و رویکردهای مثبت دولت این کشور در قبال آتش بس را بررسی کردند.


جابری انصاری و بوگدانف در این مذاکرات همچنین آتش بس برقرار شده در سوریه را مهم خوانده و بر ادامه رعایت آن از سوی تمامی طرف ها تاکید کردند.


وزارت خارجه روسیه افزوده است: دو کشور همچنین بر ضرورت از سرگیری هر چه زودتر مذاکرات سوری برای حل سیاسی بحران زیر نظر سازمان ملل در ژنو براساس توافقنامه 30 ژوئن 2012، قطعنامه 2254 شورای امنیت و تصمیم های گروه کشورهای حامیان بین المللی سوریه تاکید کردند.


در پایان بیانیه با اشاره به اینکه در مذاکرات بوگدانف و جابری انصاری افزون بر اوضاع سوریه، شرایط عراق، یمن، لیبی، لبنان و منطقه خلیج فارس نیز بررسی شد، آمده است: دو کشور بر ادامه گفت وگوها و رایزنی های خود در مورد مسائل مهم منطقه تاکید کردند.


آتش بس سوریه که از دوشنبه شب برقرار شده با توافق آمریکا و روسیه یک دوره دیگر تمدید شد، ولی مسکو با اشاره به اعلام 21 گروه مسلح ضدسوری موسوم به معارضان تحت حمایت چند کشور غربی-عربی برای ادامه حمله های نظامی، خواستار اقدام جدی واشنگتن برای جلوگیری از جنگ افروزی دوباره این گروه ها شده است، زیرا می تواند آتش بس را به شکست بکشاند.


جابری انصاری که در چارچوب برنامه مذاکره با مقام های روسی به مسکو سفر کرده است، همچنین در دیدار با رشتنیکوف رئیس مرکز مطالعات راهبردی روسیه (ریسی) در مسکو دیدار و در باره زمینه های روابط دوجانبه و منطقه ای ایران و روسیه و همچنین همکاری ها با این موسسه مذاکره کرد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------