آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

موگرینی: مبادلات بازرگانی ایران و اروپا افزایشی باور نکردنی داشته است



  اخبارسیاست  خارجی ,خبرهای  سیاست  خارجی  ,اتحادیه اروپا

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: چندین کانال برای همکاری ایران و اتحادیه اروپا گشوده‌ایم و به آرامی و پیوسته کانال‌ها را می‌گشاییم و همکاری‌ها را تحقق می‌بخشیم.

به گزارش ایسنا، علی‌اکبر صالحی و فدریکا موگرینی در این دیدار که روز پنج‌شنبه انجام شد، درباره روند اجرای برجام و مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد، گفت‌وگو کردند.

هم‌چنین دو طرف درباره مشکلات پولی و بانکی که به دنبال تحریم‌ها آمریکا علیه کشورمان هم‌چنان پس از اجرای برجام وجود دارد به بحث پرداختند.

فدریکا موگرینی رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از این دیدار گفت: طرف ایرانی و اروپایی توافق‌نامه برجام را به طور کامل اجرا کردند. ما برجام را اجرا کرده‌ایم. هنوز مشکلات جزیی وجود دارد که هر دو طرف می‌توانند بر آن غلبه کنند.


وی گفت: درباره مشکل بانک‌داری به طور خاص ما و شخص من بانک‌های اروپایی را به رفتن به ایران و مشارکت در طرح‌های توسعه تشویق می‌کنیم. وقتی دیدم در شش ماه اخیر مبادلات بازرگانی ایران و اتحادیه اروپا افزایشی باور نکردنی یافته است، خیلی امیدوار شدم. ما به افزایش مبادلات خود در بخش بازرگانی و بخش‌های دانشگاهی، تحقیقاتی، علمی، فن‌آوری، فرهنگ و انرژی ادامه خواهیم داد.

موگرینی افزود: چندین کانال برای همکاری ایران و اتحادیه اروپا گشوده‌ایم و به آرامی، اما پیوسته، کانال‌ها را می‌گشاییم و همکاری را تحقق می‌بخشیم.

وی گفت که به نتیجه‌بخش بودن این همکاری‌ها در نظام بانکی خوش‌بین است.
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------