آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

مخالفت دولت اوباما با انتشار لیست دارایی های رهبران ارشد ایران



  اخبارسیاست خارجی,خبرهای  سیاست خارجی, اوباما

نماینده جمهوریخواه کنگره در واکنش گفته است:"تعجبی ندارد که دولت اوباما بار دیگر در یک تصمیم سیاسی و به قیمت نادیده گرفتن اولویت های امنیت ملی آمریکا در پی دلجویی از ایران است."

دولت اوباما روز چهارشنبه اعلام کرد دو طرح جدید کنگره این کشور در مورد "انتشار دارایی های رهبران ارشد ایران" و "ممنوع کردن پرداخت باج به ایران" را وتو خواهد کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از وب سایت روزنامه "واشنگتن تایمز" آمریکا، بر اساس طرحی که چهارشنبه شب (دیشب) در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شده و قانون " شفافیت دارایی رهبران ایران " نام گرفته ، وزارت خزانه داری آمریکا موظف می شود فهرستی از دارایی های تحت اختیار رهبران ارشد سیاسی و نظامی ایران (شامل رهبر، رییس جمهور و جمعی از فرماندهان نظامی سپاه) را تهیه و حتی این فهرست را به زبان فارسی در وب سایت وزارت خزانه داری آمریکا منتشر کند.

تنظیم کنندگان جمهوریخواه این طرح گفته اند هدف آنها مشخص کردن چگونگی استفاده رهبران ایران از دارایی های این کشور برای تامین مالی تروریسم است. آمریکا ایران را به حمایت از گروه های تروریستی متهم می کند اتهامی که قویا از سوی مقامات ایران رد شده است.

 این طرح در جلسه چهارشنبه شب مجلس نمایندگان با رای مثبت 282 نماینده در  مقابل 143 رای منفی تصویب شد. جمهوریخواهان حامی این طرح بودند.

دیروز اما کاخ سفید با مخالفت با این طرح جدید، اعلام کرد این طرح نه تنها به هدف خود که جلوگیری از حمایت های مالی ایران از تروریسم است، نخواهد رسید بلکه دولت ایران را در پنهان کاری نقل و انتقال های مالی مصمم تر خواهد کرد.

کاخ سفید دیروز با صدور بیانیه ای درباره این طرح گفته است ، مشاوران رییس جمهور به او توصیه کرده اند این طرح را وتو کند. در این بیانیه تاکید شده ارایه اطلاعات مالی رهبران ایران، شیوه ها و منابع اطلاعاتی آمریکا را فاش خواهد کرد و به ضرر امنیت ملی آمریکاست.

مخالفت دولت اوباما با طرح دوم که "ممنوعیت پرداخت باج  به ایران" نام گرفته از طرح نخست بیشتر است چرا که با وجود تهدید به وتوی هر دو طرح، کاخ سفید مفروض اصلی تنظیم کنندگان طرح دوم را نادرست خوانده در حالی که با مفروض اصلی طرح نخست که اتهام حمایت مالی ایران از تروریسم است مخالفتی ندارد ، بلکه شیوه کار را نادرست خوانده است.

اوباما پیشتر نیز با تهدید به تحریم برخی قوانین و مصوبات کنگره بر ضد ایران، از تصویب قوانین تحریمی بیشتر و یا قوانین متداخل با اجرای برجام، جلوگیری کرده است.

"پیتر راسکام" نماینده جمهوریخواه ایالت ایلینویز در کنگره و از تنظیم کنندگان طرح های تهدید به وتو شده در واکنش به مخالفت و تهدید به وتوی کاخ سفید به روزنامه اسراییلی " جروزالم پست " گفته است:" تعجبی ندارد که دولت اوباما بار دیگر در یک تصمیم سیاسی  و به قیمت نادیده گرفتن اولویت های امنیت ملی آمریکا در پی دلجویی از ایران است."

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------