آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

نتانیاهو: جامعه بین‌الملل یکپارچه علیه ایران بایستد

«جامعه بین‌الملل در برابر این تجاوز ایران که صلح جهانی را تهدید می‌کند، یکپارچه بایستد. ایران به طور مستقیم و از طریق نیرو‌های نیابتی خود، حماس و دیگران، در حال انجام یک…

ظریف : عربستان خود را به آب و آتش می زند تا امریکا را از دست ندهد



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,ظریف

ظریف در جمع ایرانیان مقیم آمریکا:

عربستان خود را به آب و آتش می زند تا امریکا را از دست ندهد / نه امریکا به ما قدرتی داده، نه روسیه؛ هرانچه داریم از مردم است / تشویق مداوم ظریف / استاد مهدوی دامغانی: آقای ظریف! مهر شما در دل تمام ایرانیان است؛ از بی انصافی ها و حرف های نامناسب نهراسید

استاد 89 ساله دانشگاه هاروارد خطاب به وزیر خارجه گفت: همه نيت خير شما را مي دانند. تاریخ که با هیچکس شوخی ندارد قضاوت خوبی در مورد شما خواهد کرد. کسی که به شما حمله می کند، بی انصافی می کند، اما از حرف های نامناسب نهراسید.

وزیر خارجه ایران گفت که «عربستان سعودی خود را به آب و آتش می زند تا حمایت آمریکا را از دست ندهد.»

 

به گزارش انتخاب ؛ محمدجواد ظریف در جمع ایرانیان مقیم آمریکا گفت: ايرانيان اسطوره اي از مقاومت و فهم را به دنيا ارائه دادند و ما قرار است به اين مردم خدمت كنيم.

 

وی افزود: ایرانی هر جا باشد، هیچوقت واقعیت ایرانی بودنش را فراموش نمی کند. ما هر جا باشیم و زندگی کنیم، قلب مان برای ایران می تپد.

 

ظریف که به طور مداوم مورد تشویق حضار قرار می گرفت، با اشاره به شرایط منطقه گفت: خاورمیانه امروز دچار آشوب و درگیری شده و گروهی سعی دارد اسلام را که مکتب صلح و بردباری است را افراط گرا نشان دهد. متاسفانه این ها به نام این مکتب صلح گردن می زنند و جنایت می کنند.

 

وی اضافه کرد: ایران امروز سمبل امنیت و آرامش است، اما این امنیت از کجا آمده است؟ اگر به رفتار عربستان نگاه کنید، می بینید که خود را به آب و آتش می زند تا حمایت آمریکا را از دست ندهد. امروز نصف وزرای سعودی از اتاق یک سناتور به اتاق سناتور دیگری می روند تا لایحه اخیر در کنگره بعد از وتو مجددا به جریان نیافتد.

 

وزیر خارجه ایران تصریح کرد: این ها تمام مشروعیت و حیات خود را به چتر حمایتی امریکا وابسته می داند، اما ایران اینطور نیست. مردم ایران در سی سال اخیر در مقابل مشکلات و تحریم ها سر خم نکردند، بنابراین امنیت ما درون زاست. این مردم ما هستند که باعث امنیت کشور شده اند.

 

ظریف خاطرنشان کرد: نه امریکا به ما قدرتی داده، نه روسیه، ما هر چه داریم از مردم است.

 

وی با اشاره به سیاست تحریم ایالات متحده گفت: آمریکا باید از اعتیاد به تحریم رها پیدا کند و باید دریابد تحریم یک سرمایه نیست. وقتی تحریم ها لغو می شوند، انگار یک تکه از جان شان از دست می رود. الان امریکایی ها خود می خواهند با کوبا ارتباط برقرار کنند، اما تحریم دست و بالشان را بسته است.

 

ظریف در ادامه با بیان اینکه ضربه به امید مردم ظلم است گفت: ایران از دور به مانند یک «دماوند» درآمده است. طبیعتا در مسیر کوه اشغال های کوچکی وجود دارد. لطفا اشغال ها را به رخ نکشید؛ همه جا ایران و ضعف وجود دارد.

 

در این جلسه نخبگان بسیاری از جمله استاد مهدوی دامغانی و استاد فرشچیان حضور داشتند.

 

مهدوی دامغانی در پایان جلسه خطاب به ظریف گفت: آقای دکتر، ان شالله جاوید باشید و سایه تان بر سر مردم مستدام باشد.

 

وی افزود: جز دعا برای شما کاری دیگر نمی توانم بکنم. اما بدانید مهر شما در دل تمام مردم افتاده است.

 

استاد 89 ساله دانشگاه هاروارد گفت: همه نيت خير شما را مي دانند. تاریخ که با هیچکس شوخی ندارد قضاوت خوبی در مورد شما خواهد کرد. کسی که به شما حمله می کند، بی انصافی می کند، اما از حرف های نامناسب نهراسید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------