آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!

وزیر خارجه آمریکا تأکید کرد این کشور به حفظ امنیت اسرائیل و همچنین کاهش تنش در منطقه پایبند است. به گزارش خبرآنلاین آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گفت: ما در گروه هفت…

ولایتی: ایران، سوریه و روسیه ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,علی‌اکبر ولایتی

.تروریست خوب و بد نداریم، لذا آنها هرجایی که باشند به کشتار انسان‌ها اقدام کرده و شهرها را ویران می‌کنند و اکنون هم زندگی مردم سوریه را بدون هیچ علت قانونی دچار مشکل کرده‌اند.

 رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه از حفظ تمامیت ارضی سوریه حمایت می‌کنیم، گفت: همکاری ایران، روسیه و سوریه در مبارزه با تروریسم ادامه خواهد داشت.

 

به گزارش فارس، علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ظهر امروز در دیدار هدیه خلف عباس رئیس مجلس سوریه طی سخنانی اظهار داشت: از ابتدای حمله بیگانگان به سوریه که حدود 80 کشور از اروپا و برخی کشورهای مرتجع عربی حضور دارند و در این رابطه هزینه‌های سنگینی پرداخت کرده‌اند، فقط به خاطر اینکه دولت و ملت سوریه در مقابل رژیم صهیونیستی ایستاده‌اند.

 

وی افزود: حمایت جمهوری اسلامی ایران از سوریه تا پیروزی نهایی ادامه خواهد داشت و ما از تمامیت ارضی این کشور حمایت می‌کنیم و از دولت بشار اسد که منتخب مردم سوریه است، قویاً حمایت می‌کنیم.

 

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: اکنون عده‌ای تروریست علیه دولت قانونی سوریه می‌جنگند و این افراد شامل کسانی هستند که بهانه‌شان برای این جنگ، دموکراسی است، در حالی‌که در کشورشان خبری از دموکراسی نیست. مثلاً عربستان سعودی در تاریخ خود حتی یک بار هم انتخاباتی نداشته، اما به این بهانه (دموکراسی) علیه ملت و دولت سوریه اقدام می‌کند.

 

ولایتی تأکید کرد: آنچه که به‌عنوان سلفی‌گری مطرح است، منشأش وهابی‌گری است که مربوط به سعودی‌هاست و ربطی به اسلام ندارد.

 

وی افزود: مقام معظم رهبری حمایت از سوریه را در دستورکار جمهوری اسلامی ایران قرار داده‌اند و دولت هم در این مسیر حمایت‌های لازم را داشته و مردم ایران هم اهمیت این دفاع و مبارزه را درک می‌کند که در این ارتباط شاهدیم داوطلبانه به جهاد علیه تروریست‌ها می‌روند و همان کاری را که علیه صدام می‌کردند در دفاع مقدس، امروز نیز علیه تروریست‌ها و توطئه‌گران علیه اسلام فعالیت دارند، انجام می‌دهند.

 

رئیس مرکز تحقیقات، استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بابیان اینکه خوشبختانه طی ماه‌های اخیر شاهد پیروزی‌های پی در پی دولت و ملت سوریه بوده‌ایم، گفت: ایران، سوریه و روسیه ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند و همچنین ارتباط نزدیکی نیز برای مقابله با تروریست دارند و این همکاری و هماهنگی را ارج می‌نهیم و این هماهنگی نیز در آینده ادامه خواهد داشت.

 

ولایتی افزود: قرائن و مدارک نشان می‌دهد که ما به‌زودی شاهد آزادی شهرهای اشغال‌شده در سوریه خواهیم بود.

 

وی ادامه داد: اینکه کشورهای غربی هم از تروریست‌ها حمایت می‌کنند و هم مدعی مبارزه با تروریست هستند، یکی از شگفتی‌های زمانه است. در همین روز گذشته برخی کشورها ازجمله انگلیس، آمریکا، ایتالیا، آلمان و موگرینی بیانیه صادر کرده‌اند و روسیه را مقصر اتفاقات اخیر دانسته‌اند، در حالی‌که آمریکا بود که با انجام حمله، آتش‌بس را شکست.

 

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: اینکه آمریکایی‌ها تروریست‌ها را به خوب و بد تقسیم می‌کنند، کار درستی نیست؛ چراکه تروریست خوب و بد نداریم، لذا آنها هرجایی که باشند به کشتار انسان‌ها اقدام کرده و شهرها را ویران می‌کنند و اکنون هم زندگی مردم سوریه را بدون هیچ علت قانونی دچار مشکل کرده‌اند.

 

ولایتی خاطرنشان کرد: خوشبختانه تعداد کشورهایی که به این نتیجه رسیده‌اند که سوریه راه‌حل نظامی ندارد، رو به افزایش است و از سوی دیگر تعداد کشورهایی که دولت مشروع سوریه و بشار اسد را به‌عنوان محور اصلی مذاکرات صلح می‌شناسند، روبه افزایش است.

 

وی در پایان تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در حد امکان به کمک‌های خود از دولت و ملت سوریه ادامه خواهد داد و عقب‌نشینی نخواهد کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------