آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

سخنگوی وزارت امور خارجه: در مناسبات ایران و آلمان هیچ‌گونه پیش‌شرطی پذیرفتنی نیست



  اخبارسیاست  خارجی ,خبرهای  سیاست  خارجی,سخنگوی وزارت امور خارجه

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص اظهارات وزیر اقتصاد آلمان در مصاحبه با نشریه اشپیگل، اظهار کرد: مناسبات جمهوری اسلامی ایران و آلمان بر پایه منافع و احترام متقابل بنا شده و در این رابطه هیچ‌گونه پیش‌شرطی پذیرفتنی نیست.

 به گزارش ایسنا ، بهرام قاسمی  در گفت‌وگویی تاکید کرد: همان‌گونه که بارها تاکید کرده‌ایم، مناسبات جمهوری اسلامی ایران و آلمان بر پایه منافع و احترام متقابل بنا شده و در این رابطه هیچ‌گونه پیش‌شرطی پذیرفتنی نیست؛ علاوه بر آن‌که در این ارتباط دخالت هرگونه عامل ثالث را کاملا مردود و مخلّ روابط دوجانبه می‌دانیم.

 

قاسمی در خصوص موضوع فلسطین که در اظهارات این‌ مقام ‌آلمانی آمده بود، افزود: جمهوری اسلامی ایران دفاع از حقوق مردم فلسطین را جزء تغییرناپذیر سیاست خارجی خود می‌داند و از آرمان فلسطین هیچ‌گاه و تحت هیچ شرایطی دست نخواهد کشید.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان مطرح کردن موضوع حقوق بشر از سوی این مقام آلمانی را نامربوط خواند و اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران به هیچ کشوری اجازه دخالت در امور داخلی خود را نمی‌دهد.

 

بهرام قاسمی تاکید کرد: در شرایطی که تروریسم بین‌المللی منافع همه کشورها را تهدید می‌کند، انتظار می‌رود که کشورهای جهان به‌ویژه آنهایی که قربانی تروریسم بوده و هستند، مبارزه جدی و بی‌امان با تفکرات افراطی و محافل تروریست‌پرور  را سرلوحه‌ی کار خود قرار دهند.

 

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص چشم‌انداز روابط دو کشور نیز گفت: جمهوری اسلامی ایران و آلمان از ظرفیت‌های بالقوه‌ی بسیار بالایی در  مناسبات دوجانبه در تمامی زمینه‌ها برخوردارند و باید مقامات آلمانی به منظور تحقق مطلوب همکاری‌ها دقیقا این نکته را مورد توجه داشته باشند که روابط دو کشور همواره بدخواهانی داشته و دارد که هیچ‌گاه از تخریب روند رو به رشد آن به‌ویژه در مواقع حساس فروگذار نکرده و نمی‌کنند؛ لذا توصیه این است با دقت و توجه بیشتری به  اظهارنظر بپردازند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------