آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

درخواست کلینتون از ایران برای ارائه اطلاعات درباره رابرت لوینسون



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,

با وجود اظهار بی‌اطلاعی مکرر ایران نسبت به سرنوشت رابرت لوینسون، کلینتون با طرح ادعاهای بی‌اساس درباره پرونده این عضو پیشین پلیس فدرال آمریکا از ایران خواست تا به پیدا کردن وی کمک کند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات در انتخابات پیش‌روی آمریکا در یک تجمع انتخاباتی در ایالت فلوریدا مدعی شد: رابرت لوینسون بیش از 9 سال پیش در ایران ناپدید شد و زمانی طولانی گذشته تا ایران اطلاعاتی را درباره سرنوشت وی به ما ارائه دهد و اجازه دهد که به خانه و آغوش خانواده‌اش بازگردد.

 

کاخ سفید در ماه مارس 2016 هم‌زمان با نهمین سال ناپدید شدن رابرت لوینسون، مامور پیشین پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) از ایران خواست تا برای یافتن وی به واشنگتن کمک کند. این در حالی است که کاخ سفید پیش از آن در ماه ژانویه اعلام کرده بود، هیچ دلیلی که ثابت کند لوینسون هنوز در ایران است، در دست ندارد اما امیدوار است بتواند هر اطلاعاتی را درباره وضعیت وی پیدا کند.

 

به گزارش ایسنا، واشنگتن مدعی است که این مأمور پیشین اف‌بی‌آی در 9 مارس 2007 در جزیره کیش در حالی که مشغول انجام مأموریت برای سازمان سیا بوده مفقود شده است و تاکنون اطلاعاتی درباره وی در دست نیست.

 

ایران همواره نسبت به ماجرای مفقود شدن این شهروند آمریکایی ابراز بی‌اطلاعی کرده است.

 

رییس‌جمهور ایران پیش از این در واکنش به این ادعاها گفت: او یک شهروند آمریکایی است که ناپدید شده و ما خبری از وی نداریم. گزارشات رسانه‌های غربی نشان می‌دهد که سازمان سیا مسوولیت کار لوینسون در ایران را پذیرفته و دولت آمریکا به عنوان غرامت به خانواده وی 2.5 میلیون دلار پرداخت کرده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------