آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم

رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران…

کین: برنامه هسته‌ای ایران را نابود کردیم/پنس: سیاست‌های اوباما داعش را ایجاد کرد



  اخبارسیاست  خارجی ,خبرهای  سیاست  خارجی ,مناظره نامزدهای معاونت رئیس‌جمهور آمریکا

 مناظره نامزدهای معاونت رئیس‌جمهور آمریکا

کین: برنامه هسته‌ای ایران را نابود کردیم/پنس: سیاست‌های اوباما داعش را ایجاد کرد

«مایک پنس» و «تیم کین» با شرکت در اولین و تنها مناظره گزینه‌های معاونت ریاست‌جمهوری آمریکا در مورد موضوعات مختلف صحبت کردند.

به گزارش فارس، «مایک پنس» و «تیم کین» به ترتیب نامزدهای جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها برای سمت معاونت رئیس‌جمهور آمریکا، سه‌شنبه شب (بامداد چهارشنبه به وقت تهران) مناظره کردند.

 

در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا، نامزدهای دو حزب اصلی به صورت سنتی گزینه مد نظر خود برای سمت معاون رئیس‌جمهور را هم معرفی می‌کنند.

 

بر اساس قانون کمیته مرکزی مناظره، در این مناظره 9 موضوع مورد بررسی قرار گرفت. هر نامزد دو دقیقه برای پاسخگویی وقت داشت و 6 دقیقه هم در مورد هر موضوع بحث می‌شد.

 

«دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواهان پنس و «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات‌ها کین را به عنوان زوج انتخاباتی خود معرفی کرده‌اند.

 

در ابتدای این مناظره، تیم کین گفت کلینتون فرمانده خوبی برای نیروهای نظامی خواهد بود، اما تصور ترامپ در قامت فرمانده کل قوای آمریکا «هراس‌آور» است.

 

مایک پنس هم گفت در سال‌های اخیر جایگاه ایالات متحده در جهان تضعیف شده و ترامپ به دنبال احیای جایگاه واشنگتن است.

 

پنس گفت: «وضعیتی که الان در سوریه شاهدش هستیم، حاصل سیاست خارجی شکست‌خورده و ضعیفی است که هیلاری کلینتون پایه گذاشت.»

 

وقتی پنس گفت سیاست‌های کلینتون روسیه را تقویت کرده، کین پاسخ داد: «شما که عاشق روسیه هستید.» 

  اخبارسیاست  خارجی ,خبرهای  سیاست  خارجی ,مناظره نامزدهای معاونت رئیس‌جمهور آمریکا

در ادامه گزینه جمهوری‌خواهان برای معاونت ریاست‌جمهوری، گفت ترامپ با استخدام هزاران نفر، به اقتصاد ایالات متحده خدمت کرده است. کین پاسخ داد: «و مالیاتی نداده است.»

 

بخش زیادی از مبحث اقتصادی مناظره به بحث در مورد سابقه مالیاتی ترامپ گذشت. پنس گفت عملکرد ترامپ قانونی بوده و او کار خلافی انجام نداده است.

 

کین: برنامه هسته‌ای ایران را متوقف کردیم

 

در ادامه کین به حمایت از عملکرد کلینتون در زمان تصدی پست وزارت خارجه آمریکا پرداخت.

 

او گفت اقدامات کلینتون موجب شد تا آمریکا «بدون شلیک یک گلوله، برنامه هسته‌ای ایران را حذف کند.»

 

پنس اظهارات کین را رد کرد و گفت برنامه هسته‌ای ایران نابود نشده است.

 

کین گفت آمریکا توانسته با مذاکره برنامه هسته‌ای ایران را «متوقف کند»، اما پنس این مسئله را رد کرد و گفت توافق هسته‌ای 150 میلیارد دلار به ایران سرازیر کرده است.

 

اما کین تأکید کرد که «حتی ارتش اسرائیل معتقد است که ما این کار را کرده‌ایم.»

 

در مقابل پنس گفت: «این توافق تبدیل شدن ایران به یک قدرت هسته‌ای را حتمی می‌کند، چراکه وقتی دوره اعتبار آن تمام شود، هیچ محدودیتی بر برنامه هسته‌ای ایران وجود نخواهد داشت.»

 

جدال لفظی بر سر ادبیات نامزدها

 

در ادامه کین به انتقاد از ادبیات ترامپ پرداخت و گفت: «وقتی ترامپ مکزیکی‌ها را دزد و متجاوز خطاب می‌کند یا درآمریکایی بودن رئیس‌جمهور تردید می‌کند، چطور می‌خواهد جامعه را به سمت احترام متقابل پیش ببرد؟»

 

پنس هم گفت: «این‌هایی که گفتی گوشه‌ای از توهینی نیست که کلینتون به مردم آمریکا کرد وقتی گفت نیمی از حامیان ما "مشتی آدم رقت‌آور هستند." چرا کلینتون عذرخواهی نکرد؟»

 

کین پاسخ داد: «مگر ترامپ برای خوک، سگ و لجن خطاب کردن زنان عذرخواهی کرد؟ مگر برای تردید در آمریکایی بودن اوباما عذرخواهی کرد؟»

 

پنس: سیاست‌های اوباما به شکل‌گیری داعش منجر شد

 

گزینه کلینتون برای نامزدی ریاست‌جمهوری در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا تهدیدات امنیتی علیه آمریکا افزایش یافته یا کاهش، گفت: «تهدیدات تا حدی کاهش یافته، چون بن لادن کشته شد، چون برنامه هسته‌ای ایران مهار شد، چون دیگر 175 هزارنیروی آمریکایی جایی نیستندکه در خطر باشند.»

 

وی با متهم کردن ترامپ به داشتن مواضع خطرناک، گفت: «ترامپ معتقد است که برای رسیدن به صلح، همه باید بمب اتم داشته باشند. او گفت عربستان سعودی باید بمب اتم داشته باشد. او یک بارگفت "بروید و لذت ببرید." پنس توضیح دهد که چطور باید از بمب اتم لذت برد.»

 

پنس در پاسخ گفت به واسطه سیاست‌های دولت باراک اوباما، تهدیدات علیه آمریکا افزایش یافته است.

 

وی گفت: «سیاست‌های اوباما شرایطی را ایجاد کرد که به رشد داعش منجر شد.»

 

در اواخر این مناظره به مسئله سوریه پرداخته شد. در این بین تنها مسئله‌ای که هر دو نامزد روی آن اشتراک نظر داشتند، تشکیل منطقه پرواز ممنوع در سوریه بود.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------