آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

تحلیل رسانه رسمی ویتنام از سفر روحانی



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , سفر  روحانی

خبرگزاری رسمی ویتنام (ونا) روز چهارشنبه سفر حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران به هانوی را عامل مهمی برای تحکیم همکاری های دو کشور دانست.

 به گزارش  ایرنا، 'ونا' با اشاره به گسترش مناسبات دو کشور از زمان برقراری روابط دیپلماتیک در سال 1973 میلادی، نوشت: ظرفیت های قابل توجهی برای توسعه همکاری های اقتصادی ویتنام و ایران وجود دارد، اما همکاری های دو کشور در بخش اقتصادی از رشد قابل توجهی برخورد نبوده است.

 

رئیس جمهوری اسلامی ایران صبح امروز به منظور سفری دو روزه به کشور ویتنام، تهران را به مقصد هانوی ترک کرد.

 

روحانی و 'چان دای کوانگ' رؤسای جمهوری اسلامی ایران و ویتنام قرار است در نشستی مشترک با حضور مقامات بلندپایه دو کشور، راه های تقویت بیش از پیش همکاری در عرصه های مورد علاقه دو طرف را مورد بحث و تبادل نظر قرار دهند.

 

خبرگزاری رسمی ویتنام در ادامه با توجه به ظرفیت های دو کشور، بر توسعه همکاری های اقتصادی تاکید و اعلام کرد ارزش تجارت دو جانبه ایران و ویتنام سال گذشته میلادی 106 میلیون و 700 هزار دلار بود که 77 میلیون و 200 هزار دلار آن به صادرات ویتنام اختصاص داشت.

ارزش مبادلات دو جانبه در نیمه نخست سال جاری میلادی نیز به 54 میلیون دلار رسید که 35 میلیون و 300 هزار دلار آن صادرات ویتنام به ایران است.

 

ونا با اشاره به سفر مقام های بلندپایه ویتنام به تهران برای بحث در مورد تقویت همکاری ها، نوشت 'لی دوک آنه' و 'تران دوک لونگ' روسای جمهوری وقت ویتنام در سال های 1994 و 2002 میلادی از ایران دیدن کردند. ضمن آنکه 'نونگ دوک مان' رئیس وقت مجلس ملی ویتنام نیز سال 1999 به تهران سفر کرده بود.

 

خبرگزاری رسمی ویتنام جمعیت بیش از 80 میلیونی ایران را یک بازار بزرگ خاورمیانه ای برای این کشور دانست و نوشت در همین حال ویتنام دروازه ایران برای ورود به بازار آ.سه.آن است.

 

این خبرگزاری تصریح کرد در سفر روحانی به هانوی به دعوت رئیس جمهوری ویتنام دو طرف همکاری در زمینه تجارت، سرمایه گذاری، گردشگری و کشاورزی را مورد بحث قرار می دهند. آنها همچنین در مورد مسائل منطقه ای و بین المللی تبادل نظر می کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------