آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

خزانه‌داری آمریکا: فقط دستورالعمل تحریمهای ایران را به‌روز کردیم/ تحریم‌ها سرجایشان هستند



  اخبارسیاست  خارجی,خبرهای  سیاست  خارجی ,وزارت خزانه‌داری

وزارت خزانه‌داری اخبار مربوط به تسهیل تحریمهای باقیمانده علیه ایران را تکذیب و اعلام کرد که فقط دستورالعملهای قبلی مربوط به بایدها و نبایدهای تحریمهای ایران را به روز کرده است.

 به گزارش فارس به نقل از آسوشیتدپرس، وزارت خزانه داری طی بیانیه‌ای اعلام کرد که دستور العمل تازه این وزارت خانه درباره ایران به معنای تسهیل تحریمهای باقیمانده نیست. بعضی از تحلیلگران پیش از این گفته بودند که زبان دستورالعملها به معنای بازنگری در بعضی از تحریمهای آمریکا علیه ایران است. 

 

وزارت خزانه داری آمریکا تاکید کرد که به روز کردن قوانین و مقررات فقط برای شفاف سازی بایدها و نبایدهایی است که براساس توافق هسته‌ای سال گذشته توافق شده است و نه چیز دیگر. 

 

وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه خود همچنین گفته است؛ به روز کردن دستورالعملها که روز جمعه منتشر شد با هدف شفاف سازی تعلیق تحریمها تحت توافق هسته‌ای و همچنین مشخص کردن تحریمهایی بود که همچنان سرجایشان باقی مانده‌اند و دلالت بر تسهیل تحریمهای اضافی ندارد.

 

 وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه (دیروز) رهنمودهای جدیدی را منتشر کرد که به گفته کارشناسان به تجار اجازه می‌دهد معاملات دلاری خود با ایران را از طریق موسسات بانکداری برون‌‌مرزی تا زمانیکه وارد سیستم مالی آمریکا نشده است، انجام دهند.

 

وزارت خزانه داری بعد از انتشار این دستورالعملها، مجبور شده یک اطلاعیه دیگر برای شفاف سازی منتشر کند. این وزارتخانه روایت کارشناسان درباره تسهیل تحریمهای بیشتر در ارتباط با ایران را نادرست خوانده است.

 

ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) در 14 ژوئیه 2015 در خصوص برنامه هسته‌ای ایران به توافق رسیدند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------