آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

لابی عربستان در امریکا: باید با اسرائیل متحد شویم / برای مقابله با ایران باید به یکدیگر اعتماد کنیم



  اخبارسیاست  خارجی,خبرهای سیاست  خارجی,لابی عربستان در امریکا

میدل ایست آی نوشت: اولین بنیانگذار سازمان امورعمومی عربستان در ایالات متحده از سعودی درخواست ایجاد یک اتحاد مشترک با اسرائیل کرد.

 به گزارش انتخاب؛ سلمان الانصاری رییس کمیته روابط عمومی آمریکایی عربستانی است که در ماه مارس امسال بنیان گذاشته شد.

 

روز سه شنبه انصاری در مطلبی در روزنامه آمریکایی "هیل" نوشت که اتحادی بین عربستان و اسرائیل میتواند به نفع خاورمیانه بزرگ و همچنین دارای منافع مشترک در همکاری های اقتصادی باشد.

 

اوکه یک شخصیت برجسته عربستانی است نزدیک به 100 هزار فالوئر در توییتر دارد و در گذشته نیز گفته بود که او این کمیته را برای بهبود درک مشترک عربستان و آمریکا تاسیس کرده است.

 

در بخش هایی از این اظهار نظر انصاری مدعی شده که عربستان واسرائیل هرگز هیچ رویارویی ای نداشتند و این میتواند درها را برروی روابط استراتژیک دو جانبه بین این دو مرکز قدرت منطقه ای بازکند.

 

او در این مقاله نوشته اینکه اسرائیل و عربستان طی 70 سال گذشته برای سیاست های خارجی متعادل و معقول متعهد شده اند و هرگز هیچ اقدام خصمانه و تحریک آمیزی علیه یکدیگر نداشته اند یک درک مشترک است.

 

او مدعی شده که اسرائیل ممکن است بتواند در برنامه های ولیعهد عربستان یعنی محمد بن سلمان توان همکاری کند.. او در سال جاری برنامه خروج وابستگی اقتصاد عربستان از درآمدهای نفی را که هم اکنون 90% درآمد دولت را تشکیل میدهد مطرح کرده است.

 

او گفته که محمد بن سلمان از نظر تحلیل گران سیاسی فردی عملگرا و با شخصیتی جنگنده میشناسند و همه این شاخص ها نشان میدهد که او آماده و علاقه مند به توسعه روابط واقع گرایانه با اسرائیل است.

 

انصاری همچنین در این روزنامه آمریکایی مدعی شده که روابط عمومی بین اسرائیل و عربستان ممکن است موضوع حساسی برای مردم در عربستان باشد چرا که اکثریت غالب مردم احتمالا با هر توافقی با اسرائیل قبل از حل و فصل مساله فلسطین مخالفند.

 

اما انصاری گفته صنعت موفق الماس و معدن و همچنین صنعت مهندسی آب میتواند برای برنامه های اقتصادی و نیاز های عربستان سودمند باشد.

 

او گفته که اسرائیل بی نهایت برای کمک به برنامه های جاه طلبانه شیرین سازی آب که بخش مهمی از اصلاحات اقتصادی مد نظر ولیعهد در افق 2030 است میتواند موثر و کمکی باشد.

 

انصاری مدعی شده که درشرایطی که هر دو طرف با تهدید ایران مواجه اند، دو طرف باید به یکدیگر اعتماد کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------