آخرین اخبار سیاست خارجی

هیات اقتصادی پیونگ یانگ ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

هیات اقتصادی کره شمالی به ریاست وزیر امور اقتصادی خارجی این کشور عازم ایران شد

خبرگزاری رسمی کره شمالی امروز چهارشنبه اعلام کرد یک هیات اقتصادی پیونگ یانگ به ریاست وزیر امور اقتصادی خارجی این کشور عازم ایران شده است. به گزارش ایرنا؛خبرگزاری رسمی…

شرمن: انتظار نداشتم توافق هسته‌ای منجر به تغییر رفتار ایران در دیگر زمینه‌ها شود



  اخبارسیاست  خارجی ,خبرهای  سیاست  خارجی , شرمن

معاون پیشین وزیر امور خارجه آمریکا به تکرار ادعاهای بی‌اساس و خصمانه غرب و آمریکا درخصوص رفتار ایران در منطقه پرداخت و گفت: انتظار نداشتم توافق هسته‌ای غیر از مسئله هسته‌ای، منجر به تغییر رفتار ایران در دیگر زمینه‌ها شود.

به گزارش ایسنا، وندی شرمن، معاون پیشین وزیر امور خارجه ومذاکره کننده ارشد آمریکا در توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 در گفت‌وگو با صدای آمریکا با تکیه بر ادعاهای بی‌اساس و خصمانه غرب علیه سیاست‌های منطقه‌ای کشورمان گفت: با ایران به توافق هسته‌ای دست یافتیم اما اجازه نمی‌دهیم صلح و امنیت را به خطر بیاندازد.

 

شرمن روز جمعه در حاشیه نشست شورای رهبری جهانی سازمان مریدین در واشنگتن به صدای آمریکا گفت: در حقیقت رییس جمهور اوباما و جان کری (وزیر امور خارجه آمریکا) و همه ما گفتیم که همه تحریم‌های دیگر علیه تهران باید به قوت خود باقی بماند.

 

شرمن در ادامه مدعی شد: طی چند روز اخیر که در سواحل یمن به ناوهای آمریکا حمله شد، واشنگتن به درستی واکنش نشان داد و محل رادارهایی که این حملات را اجازه دادند، هدف گرفت. بنابراین آمریکا باید برای ایران روشن کند، با اینکه این توافق هسته‌ای را انجام داده‌ایم ولی به آنها اجازه نخواهیم داد به شیوه‌ای عمل کنند که مغایر صلح و امنیت در جهان باشد.

 

معاون پیشین وزیر امور خارجه آمریکا که یکی از سخنرانان پنجمین نشست سالانه رهبری جهانی بود در ادامه اظهارات خصمانه خود گفت: ما با متحدان در خلیج فارس، با اسراییل و اتحادیه اروپا و دیگران برای اطمینان از رعایت قواعد و معیارهای بین‌المللی از سوی ایران کار می‌کنیم و هرگونه اقدام لازم را برای فرستادن این پیام روشن به ایران انجام خواهیم داد.

 

این نشست روز جمعه ۲۳ مهر با هدف گردهمایی رهبران دولتی، تجارت، دیپلمات‌ها و رسانه‌ها برای گفت‌وگو و ارزیابی نتایج نظرخواهی‌ها و یافته‌هایی است که از ۱۶۰ کشور در اطراف جهان از جمله در چین، آلمان، روسیه و آمریکا گردآوری شده، برگزار شد.

 

به گزارش ایسنا، این در حالی است که مقامات ایران ضمن رد ادعاهای بی‌اساس و ساختگی غرب و آمریکا علیه کشورمان تاکید می‌کنند که رویکرد تهران همواره بر حفظ و افزایش ثبات و امنیت در منطقه و جهان بنا نهاده شده است و این سیاست‌های مداخله جویانه و جنگ طلبانه غربی‌ها است که در طول سالیان گذشته منجر به بی‌ثباتی و تفرقه در منطقه شده است. مقامات غربی تلاش می‌کنند تا با گرفتن انگشت اتهام خود به سمت ایران و گروه‌هایی که این روزها علیه تروریسم در منطقه مبارزه می‌کنند، توجه جهان را از حقیقت عملکرد غلط خود منحرف کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------