آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!

وزیر خارجه آمریکا تأکید کرد این کشور به حفظ امنیت اسرائیل و همچنین کاهش تنش در منطقه پایبند است. به گزارش خبرآنلاین آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گفت: ما در گروه هفت…

ویکی لیکس: بلوف های اسراییل درباره حمله به ایران از پایگاه هوایی در عربستان



  اخبارسیاست  خارجی ,خبرهای  سیاست  خارجی, افشا  گری  های ویکی لیکس

این ای میل ها نشان می دهد آمریکایی ها در سال 2012 می دانسته اند تهدیدات مکرر اسراییل درباره حمله احتمالی به تاسیسات هسته ای ایران، "بلوفی" بیش نیست.

 جدید ترین ای میل های افشا شده از هیلاری کلینتون از سوی وب سایت "ویکی لیکس"  نشان می دهد ، اسراییل در سال 2012 عامدانه با طرح عملیات روانی " حمله هوایی به ایران از پایگاهی در عربستان" تلاش داشته است تهدید حمله به ایران را جدی نشان دهد.

 

به گزارش عصر ایران به نقل از  " تایمز اسراییل "  بخشی از جدید ترین ای میل های افشا شده از هیلاری کلینتون که در شنبه هفته جاری  از سوی ویکی لیکس منتشر شده، مکاتبات " سیدنی بلومنتال" مشاور وقت وزیر امور خارجه آمریکا با کلینتون درباره شایعات گسترده درباره احتمال حمله هوایی اسراییل به تاسیسات هسته ای ایران است. 

 

در این مکاتبه که در جولای 2012 صورت گرفته، بلومنتال خطاب به کلینتون می نویسد: "منابع اسراییلی می گویند در حالی که آنها آمادگی نظامی کافی برای حمله یکجانبه به تاسیسات هسته ای ایران را ندارند، پخش شایعاتی مبنی بر احتمال حمله هوایی اسراییل به ایران از یک پایگاه در عربستان سعودی می تواند جهان را نسبت به جدی بودن آنها در دفع تهدید برنامه هسته ای ایران مجاب کند."

 

بلومنتال در ای میلی به تاریخ 24 جولای 2012  خطاب به کلینتون می نویسد : در حال حاضر ، با توجه به عدم توانایی نظامی اسراییل برای انجام یک جنگ تمام عیار با ایران، آنها ممکن است با بلوف زدن درباره احتمال حمله شان به تاسیسات هسته ای ایران خود را نسبت به دفع تهدید برنامه های هسته ای ایران جدی نشان دهند.

 

این مقام وقت وزارت امور خارجه آمریکا افزوده است:" یکی از راه های این کار (بلوف) ارتقای توانایی های نظامی شان و نیز در نظر گرفتن یک پایگاه هوایی در عربستان برای حمله هوایی احتمالی به تاسیسات هسته ای ایران است؛ سپس آنها به درز دادن شایعاتی به رسانه ها در این باره ادامه می دهند تا نشان دهند حاضرند برای متوقف کردن برنامه های هسته ای ایران دست به هر کاری از جمله اقدام نظامی بزنند."

 

در این مکاتبه همچنین به هشدارهای منابع اطلاعاتی و نظامی ترکیه ای و اروپایی درباره خطرات حمله احتمالی اسراییل به تاسیسات هسته ای ایران اشاره می شود و از قول آنها می نویسد که چنین حمله ای به سرعت می تواند به یک جنگ تمام عیار منطقه ای تبدیل شود.

 

بلومنتال در این باره به هشدار منابع نظامی ترکیه ای در این باره اشاره کرده و به نقل از آنها می نویسد : در صورت حمله هوایی اسراییل به تاسیسات هسته ای ایران پیش از بازگشت نخستین سورتی پرواز آنها به پایگاه هایشان، یک جنگ تمام عیار منطقه ای در خاورمیانه آغاز خواهد شد.

 

در این ای میل ها همچنین بلومنتال به نقل از منابع ایرانی – اپوزیسیون جمهوری اسلامی – خطاب به کلینتون می نویسد : هر گونه حمله نظامی اسراییل به تاسیسات هسته ای ایران ، نارضایتی های داخلی فزاینده از حکومت ایران را تحت الشعاع قرار داده و منجر به وحدت داخلی بیشتر حول محور حکومت ایران  علیه اسراییل، آمریکا و اروپای غربی خواهد شد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------