آخرین اخبار سیاست خارجی

پسر حمید نوری،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

پسر حمید نوری بازداشت شد

پسر حمید نوری در سوئد بازداشت شد. به گزارش دیده بان ایران، عطیه نوری، دختر حمید نوری شهروند بازداشت شده توسط سوئد از بازداشت برادرش (مجید نوری) توسط پلیس این کشور خبر…

نشریه آمریکایی : انتخابات امسال آمریکا مایه مسرت ایران است



  اخبار سیاست  خارجی ,خبرهای  سیاست  خارجی ,ریاست جمهوری 2016 آمریکا

تقارن پخش سریال آمریکایی " هاوس آو کاردز" با انتخابات پرحاشیه ریاست جمهوری 2016 آمریکا توجه بسیاری از رسانه های وابسته به جریان تندرو در ایران را به خود جلب کرده است.

 یک نویسنده آمریکایی نوشته است مسایل حاشیه ای انتخابات امسال ریاست جمهوری آمریکا از سوی رسانه های ایرانی به شدت دنبال شده و اتهامات دو نامزد اصلی انتخابات به یکدیگر و نیز مطرح شدن شائبه تقلب در انتخابات در روزنامه ها و رسانه های ایرانی بازتاب داده می شود.

 

به گزارش عصر ایران خانم " رابین رایت " تحلیلگر و نویسنده مجله " نیویورکر" آمریکا با انتشار گزارشی در این باره نوشته است تقارن پخش فصل نخست از سریال آمریکایی " هاوس آو کاردز" تحت عنوان " خانه پوشالی " به مدت دو هفته - با دوبله فارسی - از یک شبکه تلویزیونن دولتی ایران همزمان با هفته های باقی مانده به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به نظر اتفاقی نمی آید.

 

سریال " هاوس آو کاردز "  پشت پرده کثیف سیاست بازی در داخل آمریکا را روایت می کند و تقارن این سریال  با انتخابات پرحاشیه ریاست جمهوری  امسال آمریکا می تواند سوژه ای جذاب برای بسیاری از رسانه های دولتی در ایران باشد. 

 

به نوشته رابین رایت این رسانه ها با اشاره به ماجرای سریال " هاوس آو کاردز" و جنجال های انتخاباتی ماه های گذشته در آمریکا با نگارش یادداشت ها و ارایه تحلیل هایی می گویند این سریال و حاشیه های پرحرف و حدیث دو نامزد اصلی انتخابات آمریکا درباره سوابق رسوایی های جنسی و اخلاقی ، نشان می دهد فساد موجود در ساختار حاکمیت " شیطان بزرگ " بسیار بیشتر آن چیزی است که در دهه های گذشته بارها از سوی جمهوری اسلامی ایران مورد تاکید قرار گرفته بود.

 

رابین رایت می نویسد بسیاری از روزنامه های ایران به ویژه روزنامه های وابسته به جریان محافظه کار، کارتون هایی از کلینتون و ترامپ را در صفحه نخست خود منتشر کرده و انتخابات امسال را به تمسخر گرفته اند. در فردای مطرح شدن فایل صوتی و تصویری ترامپ که در سال 2005 سخنانی رکیک را درباره زنان مطرح می کرد، 19 روزنامه ایرانی با چاپ عکس ها و کاریکاتورهای این مساله را در صفحه نخست بازتاب داده بودند.

 

به نوشته رابین رایت همچنین اظهارات چند باره ترامپ درباره امکان و احتمال تقلب در انتخابات آمریکا به طور گسترده ای در رسانه های ایران به ویژه در رسانه های وابسته به جریان محافظه کار بازتاب داده شد. به نوشته این تحلیلگر آمریکایی شاید یک انگیزه قوی از پوشش دادن به این مساله انتقام از انتخابات پرحرف و حدیث ایران در سال 2009 (1388) باشد که متعاقب آن ناآرامی های گسترده ای در اعتراض به آنچه که تقلب و دستکاری در نتایج آرا خوانده می شد ، صورت گرفت.

 

نیویورکر می نویسد مقامات ایرانی درباره احتمال ریاست جمهوی هیلاری کلینتون سیگنال هایی " اطمینان بخش " و به طور همزمان " دلسرد کننده " می دهند. به نوشته این نویسنده آمریکایی ریاست جمهوری کلینتون از سویی به معنای تداوم " توافق هسته ای" است که ماحصل ماه ها و سال ها چانه زنی بین ایران و آمریکاست و از سوی دیگر با توجه به سخنان و مواضع هیلاری کلینتون در طول ناآرامی های متعاقب انتخابات ریاست جمهوری 2009 – 1388 – در ایران، مقامات ایرانی دل خوشی از او ندارند.

 

به نوشته رابین رایت رسانه های تندرو و اصلاح طلب تقریبا موضع یکسانی درباره دونالد ترامپ دارند و او را به شکل یک " دلقک " تصویر می کنند.

 

به نوشته نیویورکر از نظر ایران مهم ترین وجه اهمیت انتخابات امسال آمریکا سرنوشت توافق" برنامه جامع اقدام  مشترک " (برجام) در دولت پس از اوباماست. هفته نامه تجارت فردا اخیرا روی طرح جلد خود تصویری از دو نامزد اصلی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را کار کره و این پرسش را مطرح کرده بود که : کدام یک از دو نامزد خطر بیشتری برای برجام دارند؟

 

بر اساس این گزارش اما تهدید ترامپ مبنی بر " بازنگری یا پاره کردن توافق هسته ای با ایران " هوادارانی نیز در میان جریان محافظه کار مخالف برجام در داخل ایران یافته است؛ از جمله حسین شریعتمداری مدیر مسئول کیهان با استقبال از این موضع ترامپ در مصاحبه ای با یک خبرگزاری ایرانی گفته بود:" عاقلانه ترین شعار و برنامه ترامپ دیوانه، پاره کردن توافق هسته ای با ایران است."

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------