آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

ظریف متبحرانه طرف مقابل مذاکره را گیج می کند / از باراک اوباما تا جرج بوش، امنیت ملی امریکا را روی حرف های ظریف قمار کردند



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,ظریف

نشریه کامنتری مگزین:

ظریف متبحرانه طرف مقابل مذاکره را گیج می کند / از باراک اوباما تا جرج بوش، امنیت ملی امریکا را روی حرف های ظریف قمار کردند / مذاکره کنندگان امریکا در مقابل وزیر خارجه ایران ساده لوحند

کامنتری مگزین نوشت: سیاست خارجی به ندرت روی حرف یک نفر تا این اندازه خطر می کند. نه تنها باراک اوباما و جان کری بلکه جرج بوش و وزیر خارجه اش کالین پاول نیز در دوره خودشان امنیت ملی و امنیت زندگی مردم آمریکا را بر حرف های جواد ظریف قمار کردند. ظریف نقش پلیس خوب را دراستراتژی پلیس بد پلیس خوب دیپلماسی ایران بازی میکند و مقامات و دیپلمات های آمریکایی نسبت به این روش ایران کورند.

 به گزارش  انتخاب ، این نشریه در ادامه آورده است: ظریف در خانواده ای مذهبی در اصفهان به دنیا آمده است. در سن 17 سالگی پدرش او را برای تحصیل به آمریکا فرستاد. او در ابتدا در دبیرستان خصوصی و سپس در دانشگاه سن فرانسیسکو مشغول به تحصیل شد. او در این فاصله انگلیسی و چگونگی رفتار نظیر آمریکایی ها را یاد گرفت وهمین امر او را به یک دیپلمات برجسته و متبحر که میتواند در ظاهر انگلیسی آمریکایی را به خوبی صحبت کند و در رفتارش مدعی درونی شدن ایده های آزادی خواهی باشد بازی کند و طرف مقابلش را گیج کند.

 

در واقع ظریف زمانی که ساده لوحی همتایان آمریکایی اش را دید برای کسب امتیاز برای ایران زیاد به زحمت نیافتاد . توافق محرمانه او را قبل از جنگ عراق در سال 2003 به یاد بیاورید. او در آن زمان سفیر ایران در سازمان ملل بود. این جایگاه مناسبی برای او بود تا از انکار هولوکاست دفاع کند و آن را با استدلال عقلی توجیه کند. با این حال درست قبل از آغاز جنگ او شریک انتخابی زلمی خلیل زاد نماینده جرج بوش در سازمان ملل شد تا به عنوان یک مقام فارسی زبان شورای امنیت برای مذاکره درباره توافق نا شناخته ای با ایران قبل از آغاز عملیات آزادی عراقی ها شد.

 

اما این یک تعهد تو خالی بود. ظریف دروغ گفت و تاریخ این را روایت میکند. صدها آمریکایی جانشان را به خاطر تعهدات توخالی ظریف از دست دادند و باعث شدند آنها گاردشان را برای امیال ایران پایین بیاورند.

 

به سوریه نگاه کنید. تهران از بشار اسد حمایت میکند. اما تنها یک سال پیش بود که ظریف کفت که ایران هیچ نقش نظامی ای در سوریه ندارد. روز بعد از این اعلامیه ظریف، دولت ایران خبرداد که سردار حسین همدانی در حلب کشته شده است. ظ

 

امروز در یمن ظریف بارها دخالت نظامی ایران در این کشور را نفی کرده است. او اصرار دارد که ایران تنها خواهان کمک به یمن است. تنها چند ساعت بعد او توییت میکند که ایرانی ها از پرتاب موشک ها ضد کشتی شورشیان به کشتی میسون یو اس اس در آبهای بین المللی در اطراف باب المندب حمایت میکند. به نظر میرسد این توییت در کنار انکار قوی ارسال هرگونه موشک به یمن ، دروغ دیگر ظریف بوده است.

 

دروغ های متدوال ظریف دیگر تعجب بر انگیز نیست. منافع او در جهت ارتقای منافع ایران است. گزاره راه حل های برد-برد یک کانسپت آمریکایی است نه هدف جمهوری اسلامی.

 

چیزی که شوکه کننده است این است باتوجه به سوابق ظریف، کری همچنان به ضمانت های او در باره پرونده موشک های بالستیک اعتماد میکند.

 

تا چه حد دیپلماسی از «اعتماد بعد از بررسی» سالهای دوران ریاست جمهوری ریگان به «اعتماد» خالی دوران اوباما و کری تقلیل یافته است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------