آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اکسیوس: اسرائیل در نظرداشت دوشنبه شب به ایران حمله کند، اما تصمیم گرفت فعلا صبر کند

اکسیوس از قول ۵ منبع آگاه امریکایی و اسرائیلی نوشت که اسرائیل در نظرداشت دوشنبه شب به ایران حمله کند، اما تصمیم گرفت فعلا صبر کند. این منبع در ادامه افزود: حمله دوشنبه…

روحانی:اسلام اعتدالی می تواند پایه مهم فرهنگی برای مسلمانان اروپا باشد



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,روحانی

رییس جمهوری اسلام را دین رحمت دانست که مردم جهان را به همزیستی مسالمت آمیز دعوت می کند و گفت: ترویج اسلام اعتدالی می تواند بعنوان پایه مهم فرهنگی برای مسلمان اروپا و از جمله بوسنی و هرزگوین باشد.

 به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز سه شنبه در نشست خبری مشترک با باقر عزت بگویچ رییس شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین، ضمن خوشامد گویی به وی و هیات همراه افزود: از آغاز استقلال آن کشور تا امروز، روابط دوستانه ای میان دو کشور برقرار بوده و این سفر سرآغازی برای توسعه روابط خواهد بود.

 

رییس جمهوری اظهار داشت: در سال های گذشته به دلیل مسئله تحریم، روابط دو کشور دوران رکود را گذرانده و امروز بعد از برجام، شرایط کاملا برای توسعه روابط اقتصادی میان دو کشور وجود دارد.

 

روحانی خاطرنشان کرد: در مذاکرات دو جانبه امروز، روابط اقتصادی، تجار و بخش خصوصی و روابط علمی فرهنگی و همچنین روابط بهتر در زمینه گردشگری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: مقرر شد فهرست همکاری های دو کشور در کمیسیون مشترکی که در ماه دسامبر در سارایوو تشکیل می شود، مورد بحث و بررسی و توافق نهایی قرار گیرد.

 

رئیس جمهوری به همزیستی مسالمت آمیز اقوام مختلف در بوسنی و هرزگوین نیز اشاره کرد و گفت: هم زیستی مسالمتی آمیزی در بوسنی و هرزگوین شاهد هستیم که بین مسلمانان، صرب ها و کروات ها برقرار است؛ این همزیستی می تواند زمینه خوبی برای صلح و ثبات و توسعه کشور قرار گیرد که مورد تاکید دو طرف بود.

 

روحانی افزود: همچنین درمذاکرات دو جانبه در خصوص مسائل منطقه ای و موضوع افراطی گری و مسئله تروریسم بعنوان خطری بزرگ برای منطقه و جهان که مورد نگرانی هر دو طرف بود، بحث و تبادل نظر شد.

 

وی ابراز امیدواری کرد سفر رییس شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین و هیا ت همراه، آغاز خوبی برای توسعه روابط بین دو کشور در چارچوب منافع ملی دو طرف باشد و شاهد سرعت حرکت در توسعه روابط باشیم.

 

باقر عزت بگوویچ شامگاه دوشنبه وارد کشور شد و صبح امروز-سه شنبه- در مجموعه فرهنگی-تاریخی سعدآباد مورد استقبال رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------