آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

جان کری: لازم است به طور شفاف اعلام کنم؛ محمدجواد ظریف وطن پرستی است که در تمام مدت مذاکرات با سرسختی برای منافع کشورش جنگید



  اخبارسیاست  خارجی ,خبرهای  سیاست  خارجی ,جان کری

سخنان با حرارت فیلیپ هاموند درباره محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران را تایید می کنم. من از اینکه وی نتوانست در اینجا حاضر باشد، متاسفم. ما تلاش کردیم که هماهنگی های لازم را درباره این رویداد و مراسم داشته باشیم.

  وزیر خارجه آمریکا وطن پرستی محمدجواد ظریف را ستود.

 

به گزارش انتخاب ؛ جان کری در مراسم اعطای جایزه چتم هاوس به او و دکتر ظریف گفت: هم اکنون فرصت خوبی است که از شرکای‌مان در این مذاکرات تشکر و قدردانی داشته باشم. به طور ساده بگویم که بدون حضور آنها ما نمی توانستیم به توافق برسیم. همکاران ما از کشورهای آلمان، روسیه، چین و خانم کاترین اشتون و سپس فدریکا موگرینی به عنوان نماینده اتحادیه اروپا همگی نقش مهمی در این تلاش‌های چندجانبه داشتند. من سخنان با حرارت فیلیپ هاموند درباره محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران را تایید می کنم. من از اینکه وی نتوانست در اینجا حاضر باشد، متاسفم. ما تلاش کردیم که هماهنگی های لازم را درباره این رویداد و مراسم داشته باشیم. 

 

وی افزود: من لازم است که این موضوع را به طور شفاف اعلام کنم که محمد جواد ظریف فردی بسیار سرسخت و یک مذاکره کننده بسیار توانا و وطن پرستی است که در تمامی مدت مذاکرات برای کشورش و منافع آن جنگید. او تلاش کرد که راه حل هایی برای مشکلاتی که ما، آنها را درک می کردیم، پیدا کند. این مشکلات به منزله موانعی بزرگ برای هر دو کشور ما، مردم ما و سیاست ما بود. اختلاف نظراتی هم در درون کشورهای ما وجود داشت.

 

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: توافقنامه هسته ای ایران توافقی بود که بسیاری تصور می کردند دستیابی به آن غیرممکن است. ما در دستیابی به توافقنامه بر دهها تنش بین ایران و آمریکا چیره شدیم. 

 

جان کری افزود: باید همچنین از نقش وزیر انرژی آمریکا و علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران هم در کمک به دستیابی به این توافقنامه قدردانی کنم. هیئت های فنی آنها شکاف ها در توافقنامه هسته ای را پر کردند. صدها کارشناس برای سال های طولانی در این باره فعالیت می کردند. ما نوزده روز مذاکره پی در پی در وین داشتیم که تلاش زیادی در آن صورت گرفت.

 

کری افزود: این توافقنامه تضمین کرده است که برنامه هسته ای ایران برنامه ای کاملا صلح آمیز است. رئیس جمهور باراک اوباما و رئیس جمهور حسن روحانی تصمیمات سرنوشت سازی در این باره اتخاذ کردند و هر دوی آنها باید ریسک سیاسی را می پذیرفتند. هر دوی آنها دیدگاهی برای یافتن راهکار سیاسی به منظور حل بحرانی داشتند که گزینه دیگر در باره آن جنگ بود. 

 

کری در ادامه مراسم دریافت جایزه چتم هاوس بر ضرورت گفتگو میان کشورها تاکید کرد و گفت: برای این افتخار فوق العاده ای که نصیب من شده است، بسیار تشکر می کنم و بسیار مفتخرم که این جایزه را دریافت می کنم. ما کشورها به علت گفتگو نکردن هزینه پرداخت می کنیم، بدهی که به علت ادامه مناقشاتی که همچنان حل نشده باقی مانده است، با سود آن انباشته می شود ، هزینه ای که به علت التیام نیافتن زخمها افزایش می یابد، خطری که به علت برطرف نشدن تهدیدات از طریق همکاری رشد می یابد و بعدها فقط از طریق جنگ می توان با آن مقابله کرد.

 

کسانی که در کار دیپلماسی هستند ، مجبورند دائما با زمان رقابت کنند. هر دقیقه ای که ما بی تفاوت باشیم و کاری نکنیم، و این همان حرفی است که فیلیپ هاموند احتمالا درباره حس فوریت داشتن من گفته است که کارها را پیش می برد، هر دقیقه ای که بی تفاوت باشیم و کاری نکنیم ، تخلفات و نقض قوانین گسترده تر و زخمها عفونی تر می شود، و نسل دیگری از کودکان و جوانان نمی توانند به مدرسه بروند و ذهنشان در معرض تفکرات و تبلیغات استثمارگران، تندروها و پوچگراها قرار می گیرد. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------