آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

استقبال اوغلو از پیشنهاد میانجی‌گری ظریف



  اخبارسیاست خار جی ,خبرهای  سیاست خار جی,وزیر امور خارجه ترکیه

وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد که این کشور از نقش سازنده ایران در رفع اختلاف با عراق در خصوص اردوگاه بعشیقه استقبال می‌کند.

 به گزارش العالم، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه سه‌شنبه طی سخنانی در دوحه قطر در پاسخ به پیشنهاد محمدجواد ظریف مبنی بر آمادگی ایران برای میانجی‌گری میان آنکارا و بغداد، گفت: در مورد موضوع بعشیقه ما با نقش سازنده همه کشورها موافقیم. عراق کشور برادر و همسایه ماست. مردم عراق هم برادر ما هستند. اگر ایران هم نقش سازنده‌ای در این زمینه داشته باشد، خرسند می‌شویم، زیرا این کشور نیز همسایه ماست.

 

اوغلو درباره نظامیان مستقر در اردوگاه بعشیقه عراق، گفت: موضوع این اردوگاه باعث ایجاد یک تنش غیرضروری شده و ما برای رفع آن از راه دیپلماتیک تلاش می‌کنیم.

 

وزیر امور خارجه ترکیه افزود: عراق و سوریه همسایگان ما هستند و در حل مشکلات آن‌ها تلاش می‌کنیم. هدف تشکیل اردوگاه بعشیقه نیز آموزش به نیروهای محلی برای مبارزه با داعش بود، اما اکنون دیگر غیرضروری است.

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------