آخرین اخبار سیاست خارجی

تغییر سفیر ایران در آذربایجان،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

تغییر سفیر ایران در آذربایجان/ موسوی به ایران باز می گردد

به گفته یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه، ماموریت آقای موسوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو پایان یافته است. به گزارش تسنیم، یک منبع آگاه در وزارت خارجه اعلام کرده که…

آمریکا: نگران دیدار وزیرامورخارجه ایران از لبنان نیستیم



  اخباررسیاست خارجی  ,خبرهای  سیاست خارجی ,جان کربی

سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در پاسخ به سئوال خبرنگاران که آیا دیدار وزیر امورخارجه ایران با «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان به عنوان نشانه تمایل بیروت به تهران مایه نگرانی واشینگتن نخواهد شد؟ گفت که این موضوع نگرانی زیادی برای واشینگتن ایجاد نمی کند.

 جان کربی روز دوشنبه در کنفرانس خبری افزود، از نظر آمریکا این سفر به تنهایی نشانگر این که رئیس جمهوری و دولت تازه لبنان چه خط مشی را در پیش خواهد گرفت و یا چگونه این دولت را اداره خواهد کرد نیست و در حال حاضر امیدوار است که دولت تازه به برخوردبا چالش هایی که با آنها روبه رو است بپردازد و ثبات را به این کشور بازگرداند.

 

وی با اشاره به گفت وگوی جان کری وزیر امور خارجه آمریکا با میشل عون و دیدار سایر مقام های آمریکایی با نمایندگان مجلس و اعضای دولت لبنان یاد آور شد که مسئولان واشینگتن در هفته گذشته با مسئولان دولت جدید تماس های زیادی داشته اند.

 

وی بار دیگر تاکید کرد که از نظر واشینگتن دیدار وزیر امورخارجه ایران با میشل عون لزوما نشان دهنده مسیری که این دولت در پیش خواهد گرفت نخواهد بود.

 

کربی تصریح کرد، سران واشینگتن می دانند که در لبنان چه می گذرد و این را هم می دانند که حزب الله از دولت عون حمایت کرده است اما این تحولات سبب نمی شود که آمریکا در شرایط کنونی جز این که به این دولت به عنوان دولت تازه لبنان نگاه کند به تصمیم دیگری روی بیاورد.

 

سخنگوی کری گفت، طبعا ما از همه این تحولات آگاهیم اما اگر سئوال این است که آیا این تحولات به شدت موجب نگرانی دولت آمریکا شده است اینطور نیست و این کشور در درجه اول از اینکه یک دولت واحد و منسجم در لبنان در حال شکل گرفتن است مایه خرسندی آمریکا است.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------